Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روزه‌دار استان کردستنان امسال پرشورتر و استوارتر از سالهای دیگر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند و فریادهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر امریکا» آنها ندای آزادی قدس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، امسال نیز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از راه رسید. روزی که حضرت امام خمینی (ره)، آن را «روز قدس و نجات فلسطین» نامیده و از همه قشرهای مسلمان برای اعلام همبستگی هر چه بیشتر در این راه برای درهم شکستن رژیم صهیونیستی دعوت به عمل آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز جهانی قدس یکی از مهمترین میراث‌های ماندگار امام راحل و از آرمان‌های اصیل و جاودانه انقلاب اسلامی است. به همین خاطر مردم مسلمان و روزه‌دار کشورمان هرساله با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی روز قدس، نشان می‌دهند که حامی و پشتیبان فلسطین و مسلمانان جهان هستند و تا پای جان در مقابل غاصبان و زورگویان ایستادگی خواهند کرد.

 

 

آزادی فلسطین در گرو اتحاد جهان اسلام است

 

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس به خبرنگار کُردتودی گفت: مدت مدیدی است که سرزمین آبا و اجدادی مردم فلسطین توسط رژیم کثیف و بی و بند و بار اسرائیل تسخیر شده و امروز حق است که تمام مسلمانان جهان از این مظلومیت حمایت و پشتیبانی کنند.

 

وی افزود: هم از دیدگاه قرآن و هم از دیدگاه حدیث نبوی وظیفه هر مسلمانی است که به مظلومان کمک کند تا از زیر بار ظلم رهایی یابد چون این قانون الهی است.

 

ماموستا رستمی ادامه داد: بیت المقدس مرکز تجمع انبیاء و اولیاء و جایگاه علم، عرفان، وحی و رسالت بوده و امروز متأسفانه دست عده ای بی دین افتاده و ما باید هول دهیم که سرزمین فلسطین دوباره به دست ملت مظلوم آن برگردد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: فلسطین و بیت‌المقدس باید توسط انسان های  صالح اداره شود اما امروز رژیم اسرائیل در آنجا هزاران جنایت و کثافت مرتکب می‌شود.

 

ماموستا رستمی گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت و اتحاد داشته باشند و دست در دست هم بگذارند بدون شک بدانید هیچ دشمنی نمی‌تواند سنگر اسلام را تسخیر کند و بشکند.

 

وی تأکید کرد: آزادی فلسطین در گرو اتحاد جهان اسلام است و فقط با اتحاد و همدلی می‌توان بر اسرائیل غلبه کرد و جهان اسلام باید برای این موضوع از ایران الگو بگیرد.

 

ماموستا رستمی عنوان کرد: کشورهای اسلامی سرسپرده، باید بدانند که هدیه استکبار برای آنها تنها و تنها ویرانی و خرابی است و باید به دامان اسلام و اتحاد برگردند و دوباره به مکتب غنی اسلام متوسل شوند.

 

 

ملت عربستان اندیشه سران خود را قبول ندارند

 

ماموستا اقبال بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز به خبرنگار کُردتودی گفت: باتوجه به اینکه بیت المقدس یکی از مساجد مهم دنیای اسلام است و به طور غاصبانه توسط اسرائیل اشغال شده و استکبار جهانی هم از این اشغالگری حمایت می‌کند وظیفه اصلی جهان اسلام  است که این ظلم را برنتابد و به پا خیزد.

 

وی ادامه داد: امروز هزاران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اسیر هستند و میلیون‌ها نفر از آنان نیز آواره شده‌اند و اگر 70 سال پیش کشورهای اسلام در جنگی که علیه اسرائیل به راه انداختند اتحاد داشتند، می‌توانستند برای همیشه اسرائیل را نابود کنند. بنابراین لازم است یکبار دیگر اسلام متحد شود و علیه اسرائیل به پا خیزد و قدس را آزاد کند.

 

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: با اتحادی که ایران می‌خواهد در بین کشورهای اسلامی ایجاد شود یقین بدانید ان شاءالله روزی خواهد رسید که قدس آزاد شود و این مهم در گرو اتحاد کشورهای اسلامی خواهد بود.

 

امام جمعه شهر موچش ادامه داد: متأسفانه سران عربستان به خاطر منافع خود و اینکه حکومت ظالمانه آنها ادامه داشته باشد سرسپرده آمریکا و اسرائیل شده‌اند و با آنها دست همپیمانی داده‌اند بنابراین آمریکا هیچ وقت اجازه نخواهد دد که عربستان نسبت به فلسطین کوچکترین موضع مثبتی بگیرد.

 

وی گفت: ملت عربستان اندیشه سران خود را قبول ندارند، مردم عربستان مردمی آزادی خواه و جهادی هستند و روزی ان شاءالله مردم عربستان سران خود را ساقط خواهند کرد و دوباره به دامان اسلام برخواهند گشت.

 

ماموستا بهمنی بیان کرد: رفتارهای امروز عربستان دقیقا مشابه رفتارهای رژیم شاه ایران است و همانگونه که شاه ایران از اسرائیل حمایت کرد و سرنگون شد یقین بدانید به فضل الهی عربستان هم  سقوط خواهد کرد و اداره این کشور به دست صالحان خواهد افتاد.

 

 

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اوج بیزاری از استکبار جهانی است

 

محمدعلی ابراهیم پور یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس نماد ظلم‌ستیزی و اتحاد مسلمانان در برابر مزدوران است و مردم کشورمان هر ساله با زبان روزه در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت می‌کنند و با شعار مرگ بر آمریکا، اوج بیزاری خود نسبت به استکبار جهانی را فریاد می‌زنند.

 

وی افزود: امسال نیز مردم مسلمان و روزه‌دار کشورمان با حضور پرشور و باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس از اقدامات رژیم اشغالگر قدس اعلام انزجار کرده‌اند.

 

این شهروند سنندجی گفت: حتم می دانم روزی خواهد رسید که مردم کُرد در روز آزادی قدس به تأسی از سردار صلاح الدین ایوبی بیشترین نقش را خواهند داشت.

 

 

روز جهانی قدس روز ناامیدی و وحشت اسرائیل است

 

مریم نوربخش نیز یکی دیگر از شهروندان سنندجی است که در این‌باره گفت: بنده صراحتا اعلام می‌کنم که علاوه بر اینکه خودم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ام، خانواده و اطرافیانم را نیز برای حضور در این راهپیمایی تشویق کرده و از همه هموطنانم هم می‌خواهم با حضور پرشور خود در راهپیمایی روزجهانی قدس دشمن را همچون همیشه ناامید کنند.

 

این شهروند سنندجی اضافه کرد: اگر تمام مسلمانان جهان متحد و یک صدا در برابر زورگویی‌های مستکبران بایستند و فریاد آزادی‌خواهی سر دهند، دیگر کسی به خود اجازه نمی‌دهد تا به مسلمانان در نقاط مختلف جهان ظلم کند.

 

 

آمده ام تا بر سر رژیم ظالم صهیونیستی و کودک‌کش فریاد برآورم

 

حسن کاکی از دیگر شهروندان سنندجی روز جهانی قدس را روز انزجار ملت ایران از مستکبرین دانست و اظهار کرد: روز قدس، روز وحدت و همدلی بین مسلمانان در سرتاسر جهان است و مردم مسلمان و روزه‌دار کشورمان نیز باید در این روز با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

 

این شهروند سنندجی گفت: البته سال‌های گذشته بنده به عینه دیده‌ام که مردم عزیز کشورمان، چطور برای حضور در راهپیمایی روز قدس، آن هم با زبان روزه در گرمای تابستان، شور و شوق داشتند.

 

وی اضافه کرد: امسال هم شاهد هستیم همین مردم در روز قدس، باشکوه‌تر از سالهای پیش به خیابان‌ها آمده تا بر سر رژیم ظالم صهیونیستی و کودک‌کش فریاد برآورند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند

هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) بار دیگر از جامعه جهانی خواست به مسوولیت هایش درباره متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، هیأت دولت این کشور همچنین تأکید کرد ریاض از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشتشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته به دنبال وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد ممانعت بر سر این امر به تقویت سرکشی اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی می انجامد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تأکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسوولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل کند.

با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در این باریکه در گزارشی اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهیدان و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: در طی این ۲۰۰ روز، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، ۹ هزار و ۷۵۲ نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها در طی این مدت ۴۸۵ نفر از کادر درمان، ۶۷ نفر از کارکنان هلال احمر و نهادهای امدادی و ۱۴۰ نفر از خبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین