Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@09:19:11 GMT

غرق شدن جوانی ۲۰ ساله در خشکبیجار

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۴۲۹۱۵

غرق شدن جوانی ۲۰ ساله در خشکبیجار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سروان جمالی رییس حوزه انتظامی خشکبیجار امروز گفت:جوانی ۲۰ ساله خشکبیجاری هنگام شنا در رودخانه گیشه دمرده این بخش غرق شد.

وی افزود: به گفته شاهدان عینی هنگام شنا پای این جوان در ریشه درخت گیر کرده و سبب مرگ وی شد.

رییس حوزه انتظامی خشکبیجار تصریح کرد: اهالی محل پس از یک ساعت جستجو جسد جوان ۲۰ ساله خشکبیجاری را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ یک جوان در رودخانه گیشه دمرده خشکبیجار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان نوبت‌بندی آب قنات‌های جاری کن | انضباط و قاعده‌ ۳۰۰ ساله

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: علیرضا محبعلی، مسئول آب قنات محله کن و متولی قنات حجت‌آباد، می‌گوید: «منبع اصلی آبیاری باغ‌های کن رودخانه کن است، اما ۲ دلیل باعث می‌شود تا از آب ۶ قنات‌ محله برای آبیاری ۳۰درصد باغ‌ها استفاده کنیم. یکی اینکه حدود ۸۰ هکتار از باغ‌های کن در قسمت بالادستی قرار دارد و آب رودخانه کن در این محدوده جریان ندارد. دلیل دوم هم اینکه در فصل‌ گرما و سال‌های خشکسالی تقریباً حجم آب رودخانه کن بسیار کم می‌شود و دیگر برای آبیاری باغ‌ها کافی نیست.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

حجت‌آباد، فرمانفرما، وسک، دره‌مال‌ها و ۲ قنات در باغ‌میر از جمله قنات‌های فعال به شمار می‌روند. متأسفانه قنات باغ‌نو کم‌آب شده و تقریباً نزدیک به خشک شدن است. آب قنات‌ها از ریزش‌های آسمانی تأمین می‌شوند.

اغلب این قنات‌ها اواخر پاییز کم‌آب و دوباره از اوایل بهار حجم آب آنها زیاد می‌شود. میزان آب قنات‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. اکنون حجم آب در ۴ قنات کم است. آب قنات‌ها به‌طور مستقیم در راسته‌ها و باغ‌ها جریان ندارند. برای همین جلو قنات‌ها سد و استخر بزرگی ایجاد می‌کنند که در مدت ۴۸ ساعت پر می‌شود. این آب به وسیله «گنگ» در مدت ۶ ساعت کشیده و یک باره تخلیه و برای آبیاری چندین باغ استفاده می‌شود. برخلاف این قنات‌ها، قنات‌هایی مثل حجت‌آباد و وسک پرآب است و مستقیم به باغ‌ها آبرسانی می‌کند. همچنین قنات به کوه‌های سولقان متصل شده و پس از گذشت حدود ۱۵۰ سال، هنوز پرآب و محل استفاده باغ‌های کن است. در زمان زنده بودن فرمانفرما کسی جرئت دست‌درازی به این آب را نداشت.

تا اواخر دهه ۵۰ کسی از محل دقیق قنات فرمانفرما خبر نداشت و به‌صورت اتفاقی در حفاری‌های اداره گاز پیدا شد و با کمک اهالی، آبی که از این قنات عبور می‌کرد و مصرف خاصی هم نداشت، وارد نهرها شد. این قنات یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب حوض‌ها، آب‌انبارها و مصارف خانگی بود و بر خلاف آب رودخانه، مردم بیشتر به آن اعتماد می‌کردند. هر کدام از قنات‌ها نوبت آبی دارند که این نوبت‌های آبی برای امروز، دیروز یا یک سال و ۱۰ سال گذشته نیست، بلکه از ۲۰۰‌ـ ۳۰۰ سال پیش جریان داشته است. نوبت‌های آبی هم هر کدام اسم دارند مانند نوبت نخست آب، «دِزدَک اول» است. بعد «دزدک دوم»، سپس «واهِنگی»، «زیادی»، «قِریشا»، «شغال»، «اسمالون»، «سِیت»، «مُبارز»، «گرگ» و «ملاحسن» اسم نوبت‌های آبی است. هر کدام از این نوبت‌ها ۲۴ ساعت وقت آب دارند. این اسم‌گذاری‌ها به گذشته دور تعلق دارد تا از طریق آن محدوده آبیاری باغ‌ها مشخص باشد.

کد خبر 842916 برچسب‌ها قنات هویت شهری منطقه ۵

دیگر خبرها

  • خاص‌ترین رقابت تیم ملی والیبال: تجربه مقابل جوانی
  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!
  • جزئیات قتل وحشتناک نوه به دست مادربزرگ سنگدل
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • داستان نوبت‌بندی آب قنات‌؛ انضباط و قاعده ۳۰۰ ساله
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
  • بالابر جان نگهبان را گرفت
  • داستان نوبت‌بندی آب قنات‌های جاری کن | انضباط و قاعده‌ ۳۰۰ ساله