Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:40:26 GMT

بررسی ایران در نشست محرمانه بیلدربرگ

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۴۲۹۲۷

بررسی ایران در نشست محرمانه بیلدربرگ

نشست محرمانه بیلدربرگ با حضور چهره‌های سیاسی و تجاری در شهر تورین ایتالیا برگزار شده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، قدرتمندترین چهره های سیاسی و تجاری جهان دیروز پنجشنبه در شهر تورین ایتالیا برای برگزاری همایش محرمانه بیلدربرگ دور هم جمع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال شصت و ششمین سال برگزاری همایش بیلدربرگ است که خود را «همایشی سالانه برای برقراری گفتگو میان اروپا و آمریکا» تعریف می کند. شرکت کنندگان در این همایش مدعی هستند که مسائل اساسی دنیا را در طول برگزاری این گردهمایی بررسی می کنند. ماهیت محرمانه بودن این مراسم، انتقادات زیادی به سمت خود جلب کرده است.

باشگاه بیلدربرگ که به گروه بیلدربرگ، کنفرانس بیلدربرگ، گردهمایی بیلدربرگ و یا کلوب بیلدربرگ هم مشهور است، هر سال کنفرانس خصوصی خود را با حضور 120 تا 150 نفر برگزار می کند. کارشناسان صنایع، سرمایه، اقتصاد، دانشگاه، رسانه و سیاست، معمولا در حاشیه نشست های بزرگ اقتصادی و سیاسی جهان (همچون گروه بیست، گروه هفت و غیره) گرد هم می آیند و در مورد مسائل روز دنیا به گفتگو می نشینند.

شرکت‌کنندگان در نشست

امسال 131 نفر از 23 کشور دنیا اعلام کرده اند که در همایش شرکت می کنند. دو سوم از شرکت کنندگان از اروپا و باقی از آمریکای شمالی هستند که شامل رهبران سیاسی، کارشناسان حوزه های صنعت، مالی و دنیای رسانه هستند.

در میان شرکت کنندگان امسال نام نخست وزیران کشورهای هلند، بلژیک، صربستان و استونی به چشم می خورد.

دبیرکل ناتو، رئیس کل اداره اطلاعات فرانسه، رئیس بانک مرکز بریتانیا و هنری کیسینجر وزیرخارجه پیشین آمریکا نیز در میان افرادی هستند که امسال در همایش بیلدربرگ گرد هم می آیند.

موضوعات مورد بحث

دوازده موضوع قرار است در این همایش چهار روزه مورد بررسی و بحث قرار گیرد. از جمله؛ پوپولیسم در اروپا، نابرابری، آینده کار، هوش مصنوعی، آمریکا قبل از انتخابات میان دوره، تجارت آزاد، رهبری جهان توسط آمریکا، روسیه، محاسبات کوانتومی، عربستان سعودی و ایران، جهان «پس از حقیقت»، مسائل روز.

واقعا در بیلدربرگ چه می‌گذرد؟

در حالی که دستورکار جلسات و نام شرکت کنندگان به صورت عمومی اعلام شده است اما از آنچه واقعا در این همایش می گذرد، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

جلسات این همایش تحت قانون «چتهم هاوس» برگزار می شود. بدین معنی که شرکت کنندگان آزادند تا از اطلاعات دریافتی در این جلسات استفاده کنند اما نباید هویت سخنرانان نباید فاش شود. نباید هیچ گونه یادداشت یا گزارشی از این جلسات نوشته یا منتشر شود.

هر ساله، معترضان با در دست داشتن پلاکارد در محل برگزاری جمع می شوند و نسبت به عدم شفافیت این جلسات اعتراض می کنند.

مخالفان این نشست معتقدند که نظم جدید جهانی قرار است در این جلسات شکل گیرد و رهبران آینده دنیای غرب در این جلسات بررسی و انتخاب می شوند.

انتهای پیام/

R36447/P36447/S8,89,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین پیش نشست همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با عنوان «چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی» برگزار می‌شود.

در این نشست ندا حکمت نیا مدرس حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰ در قم، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشستهای علمی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6097240 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟