Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:06:23 GMT

لزوم همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۴۵۶۴۵

لزوم همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز با اشاره به وظایف دولتمردان از دیگاه امام علی(ع) اظهار داشت: جلب رضایت مردم و توجه به خواسته های آنان، اجرای عدالت و تلاش برای رفع مشکلات آنان از وظایف مسئولان نسبت به مردم است.

وی با بیان اینکه پست و مقام امانت است، افزود: باید به قدرت مدیریت، علم، تخصص و توانایی انجام مسئولیت در افراد توجه شود و به دور از تعلقات جناحی مسئولیت ها را  تنها بر اساس شایستگی واگذار کنند اما امروزه شاهدیم برخلاف سیره و روش پیامبر(ص)عمل می شود و به حزب و جناح نگاه ویژه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکنی حسینی اضافه کرد: فلسفه حکومت اسلامی اجرای احکام الهی برای اجرای عدالت در جامعه است و با توجه به اینکه مسئولیت ها امانت نزد اشخاص است، نباید در اختیار هرکس قرار گیرد و عده ای توانمند و متخصص و امین به پارکینگ بروند و افراد ناتوان به کار گرفته شوند.

امام جمعه بردخون با تأکید بر اینکه خطر بازی های جناحی از خطر آمریکا و دشمنان بیشتر است، ابراز داشت: نباید شیفتگان نظام کنار گذاشته شوند و افرادی متملق و چاپلوس که شایستگی کار ندارند به کارگمارده شوند.

خطیب جمعه بردخون از بیان برخی تعابیر غیرواقعی نسبت به زندگی حضرت امام علی(ع) انتقاد کرد و گفت: حضرت امام علی(ع) توانایی زندگی در سطح مناسبی را داشت اما به عنوان رهبر جامعه اسلامی و برای همدردی با محرومان و فقرا به گونه ای زندگی می کردند که همسطح پایین ترین قشر جامعه قرار گیرد.

وی خواستار همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین شد و ادامه داد: امام راحل با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسلمانان و آزادگان جهان را به حمایت همیشگی از مظلومان فلسطینی فراخواند تا انقلاب مردم فلسطین فراموش نشود.

رکنی حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام راحل، اظهار کرد: برجام برای ما هیچ نتیجه ای نداشت و همه چیز را دادیم و هیچ نگرفتیم اما درس بزرگی شد که نباید به غرب اعتماد کرد.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز چنان تنومند و قدرتمند شده که در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی آورد و در برابر استکبار و دشمنان محکم خواهد ایستاد.

پس از اقامه نماز مردم روزه دار در گرمای سوزان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از مصلای جمعه تا بوستان شهدای گمنام راهپیمایی کردند و با قرائت قطعنامه اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

کد خبر 4315559

منبع: مهر

کلیدواژه: بردخون بوشهر راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان مشهد شهرکرد یاسوج روز جهانی قدس گرگان شیراز شب قدر امام خمینی ره خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای از دانشجویان آزاده جهان خواست تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی به‌پا خیزند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپایی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان «جنبش همبستگی با غزه»، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود.

مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبش های دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز افشای جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است