Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت:با توجه به افزایش شوری و سختی آب رودخانه بهمنشیر در چند روز گذشته از روز شنبه 15هزار متر مکعب آب در شبانه روز به سهمیه آبادان افزوده خواهد شد و میزان آن به 105 تا 100 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی پنجشنبه پس از پایان جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سهیمه آب غدیر آبادان از 70 هزار متر مکعب در شبانه روز در ابتدای خرداد، اکنون به 95 هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بدلیل افزایش شوری آب بهمنشیر از هفت هزار به 11هزار میکروموس بر متر مکعب این افزایش سهمیه آب آبادان از طرح غدیر خیلی در میزان شوری آب شرب مردم تاثیرگذار نبود.

شریعتی از احداث خط انتقال آب هزار طرح غدیر به منظور تامین آب شهرهای چوئبده و اروندکنار و مناطق جمشیدآباد و ذوالفقاری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: اصلاح و تامین ایستگاه و خط انتقال آب ایستگاه شهید کشتکار به طول 12.5 کیلومتر بدلیل فرسودگی از روز شنبه با تامین اعتبار 50درصد از استانداری و 50درصد از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی می شود. 

شریعتی اظهار داشت: همچنین از روز شنبه 25 تانکر وظیفه انتقال آب حیات به روستاهای آبادان را انجام می دهند تا به صورت موقت مشکل آب روستاها برطرف شود.

وی افزود: قرار شد 15هزار متر مکعب آب حیات در شبانه روز به پالایشگاه آبادان تحویل شود تا آب مورد نیاز منازل کارکنان این واحد صنعتی تامین شود.

استاندار خوزستان به پیشرفت 95درصدی احداث خط دوم آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:با تکمیل این خط تا تیرماه آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان از آب غدیر تامین می شود و نیازی به برداشت آب از رودخانه بهنشیر نخواهیم داشت و آب این شهرستانها به سطح پایدار خواهد رسید.

*** ایستگاه های برداشت آب نیشکر 10 ساعت تعطیل می شود 

استاندار خوزستان گفت: به منظور تامین آب کشاورزی شهرستان های پایین دست کارون دستور دادیم ایستگاه های پمپاژ آب هفت شرکت توسعه نیشکر به مدت 10 ساعت در شبانه روز در مدار خارج شود.

وی افزود:به این ترتیب میزان آب بیشتری به شهرستان های پایین دست کارون خواهد رسید که با انتقال این آب به رودخانه بهمنشیر هم آب کشاورزی نخلستان های آبادان تامین و هم بخشی از آب شرب شهرستان آبادان تامین خواهد شد.

شریعتی به احداث بند خاکی در مادر بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از پیش روی آب شور دریا در رودخانه اشاره کرد و اظهار داشت:این بند خاکی در مدت سه هفته تکمیل و از نفوذ آب دریا جلوگیری می شود.

وی گفت: هدف دولت خدمتگذار انتقال آب شرب با کیفیت 600 میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان سه سال به 25 شهر و یک هزار و 609روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر است.

وی افزود:بیش از 350 کیلومتر لوله 2 هزار و 2 هزارو 400 و ایستگاه های پمپاژ این طرح خریداری شده و بتدریج نصب خواهد شد.

شریعتی گفت:خط دوم انتقال آب به اهواز نیز در سال 97 انجام خواهید داد و بعد از آن خط انتقال آب شوش اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 کشاورزی روز آب مکعب آبادان روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «ارسلان رحیمی» امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در نشست خبری با بیان اینکه سرقت از خطوط همیشه وجود داشته و مسئله اصلی صدماتی است که به نفرات و محیط زیست وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ انتقال نفت و فرآورده از مسیر خطوط ۱۳۲ میلیارد لیتر بود، رقم انتقال از خطوط در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسیده که از این میزان ۷۱ میلیارد لیتر انتقال نفت و ۶۶ میلیارد لیتر فراورده نفتی منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: انتقال فرآورده با خط لوله حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزش افزوده دارد، چنانچه اگر بخواهیم ۱۳۷ میلیارد لیتر را با نفتکش انتقال دهیم، نیازمند ۵.۵ میلیون نفتکش هستیم و هر نفتکش هر مسیر رفت و برگشت را ۱۲۰۰ کیلومتر طی می‌کند که مصرف گازوئیل آن‌هم به طور میانگین برابر ۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که اگر بخواهیم با نفتکش نفت و فرآورده‌های نفتی را انتقال دهیم، نیازمند ۲.۵ میلیارد لیتر گازوئیل هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت برای انتقال مصرف می‌کنیم؛ بنابراین با این کار ۱.۷ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود که برابر با یک میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: خط لوله گوره جاسک هدف اصلی‌اش صادراتی بود و این موضوع در اساسنامه آن ذکر شده است. این پروژه مربوط به شرکت ملی نفت بوده و یک انشعاب این خط لوله، نفت خام بندرعباس را تأمین خواهد کرد.

رحیمی ادامه داد: ۳.۸۵۰ میلیارد سوخت به نیروگاه‌ها تحویل داده شد. در زمینه جلوگیری از قاچاق و انشعاب از خط لوله نیز دو راهکار استفاده از پهپاد و فیبر نوری را مدنظر داریم.

وی گفت: در سال جدید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به خطوط لوله کشور افزوده خواهد شد که اصلی‌ترین آنها خط لوله ۲۶ اینچی رفسنجان به بندرعباس، خط لوله تبریز به ارومیه و خط لوله ۲۲۸ کیلومتری رفسنجان به یزد و خط لوله نظامیه اهواز به اندیمشک خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان