Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت فیلم دانلود با کیفیت 360 دانلود با کیفیت 480 دانلود با کیفیت 720 دانلود با کیفیت 1024

با وجود درخشش ها و کسب عناوین مختلف از سوی رونالدو از اوزه‌ بیو به عنوان بهترین فوتبالیست و نماد فوتبال پرتغال نام برده می‌شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اوزه بیو داسیلوا فریرا که به “پلنگ سیاه” مشهور است، در تاریخ ۲۵ ژانویه سال ۱۹۴۲ در لورنزو مارکز موزامبیک به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وی به عنوان بهترین فوتبالیست و نماد فوتبال پرتغال نام برده می‌شود.
بسیاری از کارشناسان اوزه ‌بیو را در سال‌های اوج درخشش – نیمه نخست دهه ۱۹۶۰ میلادی – پس از پله فوتبالیست برتر جهان می‌دانستند. او در عین حال اولین ستاره آفریقایی‌تبار تاریخ فوتبال برشمرده می‌شود.
این مهاجم در سال ۱۹۶۵ توپ طلای اروپا را از آن خود کرد و یک سال بعد با زدن ۹ گل، آقای گل جام جهانی ۱۹۶۶ لندن شد. پرتغال در دیدار رده‌بندی آن بازی‌ها شوروی سابق را ۲ بر یک شکست داد و پس از انگلیس و آلمان به مقام سوم رسید. گل نخست در بازی مقابل شوروی را هم اوزه‌بیو در دقیقه ۱۲ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
او در مجموع ۶۴ بازی ملی برای پرتغال انجام داد و ۴۱ گل برای این تیم به ثمر رساند.
اوزه بیو در مجموع ۱۵ سال پیراهن باشگاه بنفیکا لیسبون پرتغال را به تن داشت و با ۴۷۴ گل زده در بازی‌های رسمی رکورددار گل زده در تاریخ این باشگاه است. هنرنمایی‌های اوزه‌بیو در نوک پیکان حمله بنفیکا موفق‌ترین برهه تاریخ این باشگاه را رقم زد. بنفیکا در آن سال‌ها از جمله ۱۰ بار قهرمان لیگ شد، ۵ قهرمانی در جام حذفی پرتغال به‌دست آورد و جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا (امروز: لیگ قهرمانان اروپا) را بالای سر برد.
اوزه‌بیو پس از جدایی از بنفیکا (۱۹۷۵) تا خداحافظی از مستطیل سبز (۱۹۸۰) با پیراهن باشگاه‌هایی از کانادا، آمریکا و مکزیک بازی کرد.
اوزه‌ بیو ۲۰ سال پیش از تولد کریستیانو رونالدو کفش طلای اروپا را دریافت کرده بود.
وی بر اثر مشکلات تنفسی و قلبی ۵ ژانویه ۲۰۱۴ در سن ۷۱ سالگی در شهر لیسبون در گذشت.

کلیپی شامل مروری کوتاه بر دوران ورزشی اوزه بیو تقدیم شما همراهان عزیز پارس فوتبال می شود.

خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: آقای گل جام جهانی اوزه بیو آقای گل آقای گل جام جهانی اوزه بیو تیم ملی پرتغال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا

تیم ملی فوتسال افغانستان که اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز (دوشنبه - به وقت ایران) مقابل تیم ملی بحرین صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

افغانستان که با سرمربی ایرانی خود یعنی مجید مرتضایی وارد رقابت‌ها شده‌اند، امتیازات خود را به عدد چهار رساندند و با کویت، حریف دیروز ایران به امتیازات برابر رسیدند. با توجه به تساوی افغانستان و کویت در بازی رودررو، تفاضل گل تعیین‌کننده تیم صعودکننده بود که افغانستان با تفاضل گل بهتر، به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

کویت در بازی همزمان، با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد که پیروزی ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه، کمک شایانی به صعود شاگردان مجید مرتضایی کرد.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. در صورتی که ازبکستان، میزبان جام جهانی به نیمه‌نهایی برسد، AFC بازی‌های دیگری تحت عنوان پلی‌آف برگزار می‌کند تا تیم چهارم راه‌یافته به جام ملت‌های آسیا مشخص شود.

 

دیگر خبرها

  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • به بهانه باخت ۵-۰ چلسی مقابل آرسنال؛ مروری بر سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربیگری پوچتینو
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • اعتراف جالب اوسمار درباره دوران جوانی و فوتبال بازی کردنش