Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از توافق ناتو و اتحادیه اروپا برای تقویت حضور نظامی در عراق خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز جمعه اعلام کرد، ناتو و اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند تا حضور نظامی در عراق افزایش یابد.

بنا بر گزارش وبسایت این پیمان نظامی، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دفاع شورای آتلانتیک شمالی گفت، «ما به تازگی نشستی سازنده درباره همکاری‌های نظامی میان ناتو و اتحادیه اروپا را به اتمام رساندیم و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان فنلاند و سوئد نیز در این نشست حضور داشتند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، در این نشست توافقات بسیاری انجام گرفت که از جمله آن می‌توان به توافق برای افزایش حضور در عراق اشاره کرد که البته اتحادیه اروپا بیشتر روی بخش امنیت غیرنظامی عراق متمرکز خواهد شد.

دبیرکل ناتو ادامه داد، در عین حال تمرکز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در عراق بر ساختارهای امنیتی و نظامی در این کشور خواهد بود.

استولتنبرگ همچنین گفت، از دیگر اقداماتی که ناتو و اتحادیه اروپا قصد دارند در عراق مشارکت داشته باشند، مدرن‌سازی نظامی آموزش نظامی و همچنین آموزش مربیان نظامی در این کشور است.

وی افزود: «ما با همکاری نزدیک قصد داریم نیازهای شرکای عراقی‌مان را برطرف ساخته و از آنها در تضمین عدم بازگشت ترویست‌های داعش به این کشور حمایت کنیم».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناتو اتحادیه اروپا عراق مسئول سیاست خارجی سوئد اتحادیه اروپا عراق ناتو ینس استولتنبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود