Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تدوین گزارشی درباره اثر تحریم‌ها بر اداره شهر خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الله میرزایی با اشاره به تدوین گزارشی درباره اثر تحریم‌ها بر اداره شهر گفت: زمانی که این گزارش تکمیل و آماده شد، باید به فکر تدارک و پیش‌بینی راه‌های جبران باشیم. بخشی از پیش‌بینی این است که بودجه شهرداری احتمالا باید منضبط تر و درون‌گرا تر باشد و نکته بعدی این است که درباره نیازهای اجتناب ناپذیر هم باید روش‌ها و راه های جایگزین را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به تاثیر متغیرهای بین‌المللی مانند تحریم‌ها بر نحوه اداره شهر، اظهار داشت: در گزارشی که درباره خروج آمریکا از برجام مورد سنجش قرار داده ایم، تاکید شده که این رخداد حتما بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری تاثیرگذار خواهد بود. 
به گفته معاون شهردار؛ تهران سرپل ارتباطی ایران با سطح بین‌المللی است و به طور حتم از این نوسانات تاثیر زیادی می پذیرد. البته قدرت مقاومت و تاب آوری تهران در مقابل تغییرات از سایر شهرها بیشتر است، اما از آن طرف بیشترین تاثیر را از تحولات بین المللی خواهد گرفت. 
میرزایی تاثیر تحریم‌ها بر اداره شهر تهران را بر متغیرهای اقتصادی و متغیرهای سیاسی و اجتماعی مربوط به تهران عنوان کرد و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و به جریان افتادن دوباره تحریم‌ها بر مراوداتی که شهرداران یا مقامات سیاسی خارجی با تهران انجام دادند، اثرگذار است. در واقع حتی در دیپلماسی شهری و استفاده از دستاوردها و دیدگاه‌های صاحب نظران بین‌المللی  تاثیراتی خواهد داشت.
وی درباره آثار اقتصادی تحریم‌ها بر شهر تهران هم تصریح کرد: به طور قطع محدودیت‌هایی برای تامین مالی شهرداری یا دسترسی به تجهیزات مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران، ایمنی شهری، تجهیزات حمل و نقل و ترافیک و تجهیزات مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود. 
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که حضور بخش خصوصی به عنوان واسط میان شهرداری و شرکت‌های خارجی تاثیری در تحریم‌ها دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: زمانی که تحریم‌ها ایجاد می‌شود شرکت‌های خصوصی یا بخش عمومی به یک اندازه اثرپذیر هستند. البته در گذشته هم راه‌های دور زدن یا راه‌های غیررسمی وجود داشته است اما باعث افزایش هزینه‌های آشکار و غیرآشکار این فعالیت‌ها می‌شد، این فعالیت‌ها برای دور زدن تحریم‌ها در بسیاری از موارد به دلیل پنهان بودن، فسادآلود است و به مراتب هزینه ای بالاتر دارد. 
منبع: ایلنا کد خبر: ۵۲۷۷۷۹ تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیپلماسی اقتصاد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزآواسراییل، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در واکنش به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، با موضع‌گیری خصمانه علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های جدید علیه تهران، سپاه پاسداران را نیز شامل شود.

لحبیب در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره پیشنهاد خصمانه و فاقد مبنای قانونی تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: تا این لحظه درباره اینکه بر چه مبنای قانونی می‌توان سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، هیچ اجماعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درباره این مساله بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد بلژیک همچنین مدعی شد: علاوه بر این، فکر می‌کنم که باید تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی(که در کرانه باختری) دست به خشونت می‌زنند نیز گسترش یابد. باید توازن را رعایت و اطمینان حاصل کنیم تا به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم نشویم!

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند و بسیاری از از آنها خواستار گسترش تحریم‌ها به برنامه پهپادی و موشکی تهران شدند.

کد خبر 6085489

دیگر خبرها

  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا