Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:02:19 GMT

تجاوزبه کودکان؛اپیدمی خاموش درامریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۲۶۶۱

حدود 42 میلیون نفر در ایالات متحده با خشونت جنسی در دوران کودکی مواجه شده‌اند. ناطقان: تصور کنید کودکی که مبتلا به سرطان است و در بیمارستان بستری شده  است حس ترحم اطرافیان را به خود جلب می‌کند، چون قربانی سرطان شده است. در اطراف وی اعضای فامیل، پرستاران، پزشکان و دوستان حضور دارند که از وی مراقبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال تصور کنید کودکی را که قربانی تجاوز جنسی شده و ناراحت در اتاقی تنها به سر می‌برد و تصورش از زندگی آینده، تاریکی و تنهایی است. این کودک احساس تنهایی داشته و دیگران نیز سعی می‌کنند مشکل وی را بدون هیچ سرو صدایی رفع کنند که این مورد سکوت و تنهایی وی را ابدی خواهد کرد.

اپیدمی خاموش تجاوز جنسی کودکان در ایالات متحده خسارات زیادی به همراه داشته و در حال حاضر حدود 42 میلیون بزرگسال که  با تجاوز جنسی در دوران کودکی مواجه شده‌اند زندگی می‌کنند که این میزان دو برابر تعداد افراد سرطانی است. در واقع از هر چهار دختر یک نفر و از هر 6 پسر نیز یک نفر این نوع تجاوز را تجربه کرده‌اند. در این میان بیش از 90 درصد متجاوزان با کودکان آشنایی داشته‌اند.

کودک از این موقعیت غیر قابل باور وحشت‌زده است. به همین دلیل از هر سه قربانی یک نفر این مورد را فاش می‌کند، البته این افراد نیز منتظر می‌مانند تا یک نفر دیگر مورد را اعلام تا آنان نیز متعاقب وی این موضوع را علنی کنند. بسیاری از متجاوزان نیز قربانی‌های خود را می‌شناسند و بدیهی است آشکارسازی این مورد موجب قربانی شدن خانواده قربانی، خانواده متجاوز و دیگر آشنایان خواهد شد.

به همین دلیل خانواده قربانی در سکوت به سر برده و از واکنش اطرافیان در مورد تجاوز کودک  در هراس هستند. بسیاری از این کودکان افسرده  شده و دست به خودکشی می‌زنند. در واقع برخی از این افراد، هفت تا 13 مرتبه برای رهایی از عواقب این تجاوز اقدام به خودکشی کرده‌اند.

پزشکان همیشه برای درمان سرطان عوامل ایجاد شده را بررسی کرده و نمونه‌های زیادی را روانه آزمایشگاه می‌کنند، اما در مورد کودکانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند هیچ زمانی نشانه‌ها و علائم آن بررسی نمی‌شود که شاید دلیل آن بی‌اطلاعی از مجموعه عوامل یا عوامل منسوبی دیگر مانند احساس وحشت کودک و یا نوجوان باشد. مجموعه این موارد موجب گوشه‌گیری، افسردگی، افزایش وزن و از دست دادن دوستان و فعالیت‌های گروهی می‌شود.

مهم‌ترین پاسخ در این مورد باور کردن کودک و حمایت حقیقی و واقعی از وی  است. اگر چنین موردی برای کودک رخ دهد باید موضوع را گزارش داد تا از دیگر فرصت‌های ایجاد شده در آینده برای متجاوز پیشگیری شود.

این مورد موضوعی است که ممکن است برای هر کودکی رخ دهد، به همین دلیل باید بیشتر مراقب کودک بود.

از دیگر موارد مهم در این زمینه آموزش‌های لازم در خانه و مدرسه است. باید بدانیم که اولین گام در مقابله با هر گونه بیماری همه‌گیر تصدیق آن و سپس تعیین روشی برای ریشه‌کن کردن آن است. هیچ واکسنی برای پیشگیری از تجاوز به کودکان وجود ندارد و تاثیرات این عمل موجب تنهایی و رنج از سکوت در بین کودکان می‌شود. پس با کمک دیگران باید این سکوت را با صدایی بلند از بین برد. منبع: ایسنا برچسب ها: تجاوز ، کودکان ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تجاوز کودکان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی

در جریان جدیدترین جنایت صهیونیست ها در یورش به نوار غزه، بمباران پارک کودکان در اردوگاه پناهجویان المغازی واقع در منطقه دیرالبلح، به شهادت ۱۴ کودک و مجروح شدن چندین نفر دیگر منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، اشغالگران صهیونیست حتی به کودکان غزه نیز اجازه نمی‌دهند چند دقیقه در روز برای فرار از واقعیت دردناک جنگ، مشغول بازی شوند. ارتش صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود محوطه بازی کودکان در اردوگاه المغازی، واقع در منطقه دیرالبلح را هدف قرار داد و دست کم 14 کودک فلسطینی را به شهادت رساند.

 

.

 

حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به خیابانی مملواز جمعیت و کودکان مشغول بازی باعث شد این هیاهوی کودکانه به یکباره خاموش شود. همه کودکان بجز چند نفر که در این حادثه مجروح شدند، به شهادت رسیدند.

رجاء رضوان،کودک ساکن اردوگاه المغازی در تشریح جزئیات این جنایت به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: می خواستم وسائلی بخرم، همین که آماده شدم و میخواستم به بیرون از اردوگاه بروم، ناگهان بمباران شروع شد و دقیقاً یک موشک جلوی من به زمین اصابت کرد. محمد، پسر عمویم هم آسیب دید و روی زمین افتاد.

«فهد صیدم»، یکی دیگر از کودکان ساکن اردوگاه المغازی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: داشتم درخیابان راه می رفتم، شاهد بودم که بچه ها با خوشحالی در حال رفت و آمد و بازی بودند که ناگهان بمباران اتفاق افتاد. دست و پای بچه ها قطع شد و همه روی زمین افتاده بودند تا اینکه نیروهای امدادی آمدند و همه بچه ها را بردند.

این جنایت که در روز روشن در اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه رخ داد و جان 14 کودک را گرفت، نشانگر پافشاری اشغالگران بر ارتکاب جنایات شان علیه کودکان غزه است. کودکان مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشری هستند که در این جنگ هدف قرار گرفته و تا کنون بیش از 14 هزار کودک بی گناه توسط اشغالگران به شهادت رسیده اند.

باسم العثامنه، که دخترش ملاک در جریان این تجاوز زخمی شد به خبرنگار تسنیم گفت: خدا رحم کرد که جراحت‌های دخترم ملاک، در مقایسه با دیگر کودکان سطحی بود. خدا به همسایه ها و خانواده هایی که پسران و دخترانشان را از دست دادند صبر دهد. خدا را شکر ملاک جراحت هایش سطحی است، همین طور محمد، فرزند برادرم نیز جراحت هایش سطحی است. خدا رحم کرد.

 

 

جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شدبرنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه 80 سال طول می‌کشد

 

 مردم و کودکان غزه حتی در این شرایط دشوار نیز در برابر تجاوز و اشغال تسلیم نمی شوند. جنگ نه تنها آنها را می کشد، بلکه آنها را از داشتن مادرانشان نیزمحروم می کند. گزارش سازمان ملل از شهادت دست کم 10 هزار زن از جمله 6 هزار مادر در خلال جنگ غزه حکایت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی