Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:37:07 GMT

چند نکته ساده براي سالم غذا خوردن در رستوران

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۳۲۷۸

چند نکته ساده براي سالم غذا خوردن در رستوران

خبرگزاري آريا -

نان‌هاي غلات کامل در مقايسه با نان‌هاي سفيد انتخاب سالم‌تري هستند
شايد تصور کنيد هنگامي که بيرون از خانه در رستوران غذا مي خوريد، رعايت رژيم غذايي معمولتان کار مشکلي است. ما براي شما نکاتي را معرفي مي کنيم که با رعايت آن ها مي توانيد در رستوران غذاي سالم و رژيمي بخوريد.
با رعايت اين موارد در رستوران غذاي سالم بخوريم
تغذيه سالم بخشي از سبک زندگي افراد است اما اينکه هميشه انتخاب‌هاي غذايي مناسب داشته باشيد و سعي کنيد اصول صحيح تغذيه‌اي را رعايت کنيد چندان هم آسان نيست؛ به ويژه اينکه امروزه ديگر مردم فقط براي تامين انرژي مورد نياز بدنشان غذا نمي‌خورند و سعي مي‌کنند از رفتارها و عادت‌هاي غذايي‌شان لذت هم ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوي ديگر فراموش کردن اصول تغذيه سالم خيلي آسان است و افراد ممکن است به راحتي و بدون اينکه خودشان متوجه شوند در مصرف غذاهاي نامناسب زياده‌روي کنند. مثلا بيشتر ما به راحتي مي‌توانيم يک پيتزاي بزرگ را در يک وعده غذايي بخوريم بدون اينکه توجه داشته باشيم که اين غذا ممکن است بيش از 2000 کالري داشته باشد؛ يعني چيزي در حدود مقدار کالري مورد نياز يک شبانه‌روز.
حقيقت اين است که با توجه به سبک زندگي مدرن، مشکل مي‌توان غذا خوردن در رستوران و مصرف فست‌فودها را به طور کلي ترک کرد با اين حال مي‌توان با رعايت نکات بهداشتي و در نظر گرفتن عوامل موثر بر سلامت، انتخاب‌هاي سالم‌تري داشت. بنابراين توصيه مي‌کنيم وقتي براي غذا خوردن به رستوران مي‌رويد به اين نکات توجه بيشتري داشته باشيد:
پيش‌غذاها و دسرهاي حاوي ميوه را انتخاب کنيد
توصيه مي‌شود روزانه پنج واحد ميوه و سبزي مصرف کنيد و اين کار به شما کمک مي‌کند ميوه و سبزي بيشتري مصرف کنيد.

مراقب مقدار کالري‌اي که با نوشيدني دريافت مي‌کنيد باشيد
نان‌هاي غلات کامل به جاي نان هاي سفيد
نان‌هاي غلات کامل در مقايسه با نان‌هاي سفيد انتخاب سالم‌تري هستند. اين نوع نان‌ها فيبر بيشتري دارند. فيبر از يبوست پيشگيري مي‌کند و بررسي‌ها نشان داده است ممکن است در برابر سرطان روده نقش محافظتي داشته باشد.
سوپ سبزيجات به جاي سوپ هاي خامه دار
سوپ سبزيجات يک انتخاب مناسب است که کمک مي‌کند بيشتر سبزي مصرف کنيد. بهتر است سوپ‌هاي خامه‌دار که چرب و پرکالري هستند را انتخاب نکنيد.
سس‌هاي حاوي گوجه‌فرنگي به جاي سس سفيد
به جاي سس‌هاي سفيد که مايونز، خامه و کره دارند سس‌هاي حاوي گوجه‌فرنگي را انتخاب کنيد. اين سس‌ها چربي و کالري کمتري دارند. همچنين گوجه‌فرنگي حاوي آنتي‌اکسيداني به نام ليکوپن است که بررسي‌ها نشان داده است در پيشگيري از سرطان پروستات موثر است. به همين دليل توصيه مي‌شود مردان هفته‌اي هفت سهم گوجه‌‌فرنگي يا غذاهاي حاوي گوجه‌فرنگي در برنامه غذايي خود داشته باشند.
خوردن ماهي سفيد
ماهي را انتخاب کنيد. ماهي سفيد يک منبع بسيار خوب پروتئين است و به شدت کم‌چرب است. ماهي‌هاي چرب نيز حاوي اسيدهاي چرب امگا3 هستند. اين نوع چربي‌ها از چربي‌هاي خوبي هستند که ثابت شده است به پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و ‌ساير بيماري‌ها مانند سرطان کمک مي‌کنند.
غذاهاي فرپز يا بريان به جاي غذاهاي سرخ شده يا کبابي
به نوع پخت غذا توجه کنيد. غذاهاي فرپز يا بريان بهتر از غذاهاي سرخ شده يا کبابي هستند. يک استيک فرپز بدون چربي يک انتخاب عالي است که مقدار زيادي پروتئين و آهن به بدن مي‌رساند.
خوردن آب و آب ميوه به جاي نوشابه‌هاي گازدار
مراقب مقدار کالري‌اي که با نوشيدني دريافت مي‌کنيد باشيد. وقتي قرار است در رستوران غذا بخوريد بهتر است نوشابه‌هاي گازدار سفارش ندهيد. اين نوشابه‌ها حاوي مقدار زيادي قند هستند و کالري بالايي دارند ضمن اينکه اسيدفسفريک موجود در آنها موجب پوکي استخوان مي‌شود. آب سالم‌ترين نوشيدني است. همچنين مي‌توانيد آب پرتقال طبيعي يا دوغ بدون گاز سفارش دهيد.

کنار غذا سالاد سفارش دهيد و سعي کنيد حتما آن را بخوريد
پس از سير شدن دست از غذا خوردن بکشيد
به اندازه غذايتان توجه کنيد. يک بررسي در آمريکا نشان داده است اندازه غذاهايي که در بازار به فروش مي‌رسد در 30 سال اخير هفت برابر بيشتر شده است. اگر با نصف يا حتي يک‌چهارم غذايي که در رستوران جلويتان گذاشته مي‌شود سير مي‌شويد، مجبور نيستيد همه آن را بخوريد. بهتر است پس از سير شدن دست از غذا خوردن بکشيد. برخي افراد با اين توجيه که پول همه غذا را پرداخته‌اند بدون توجه به آسيبي که با دريافت چربي و کالري اضافه به بدنشان مي‌رسانند تا آخرين لقمه غذايشان را مي‌خورند که اين کار يک عادت غذايي نادرست است.
هنگام غذا خوردن به غذا نمک نزنيد
از نمکدان روي ميز استفاده نکنيد و هنگام غذا خوردن به غذا نمک نزنيد. بيشتر غذاها در آشپزخانه مزه‌دار مي‌شوند و نيازي نيست که دوباره به آنها نمک بزنيد. نمک زياد مي‌تواند منجر به بروز فشار خون بالا شود. بنابراين سعي کنيد مقدار دريافت نمکتان کمتر از 6 گرم در روز باشد.
خوردن سالاد کنار غذا
کنار غذا سالاد سفارش دهيد و سعي کنيد حتما آن را بخوريد.
منبع:salamaneh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!

میلاد عبادی پور از لیست نهایی تیم ملی والیبال خط خورد.

طرفداری | با نظر موتا پائز ۱۸ بازیکن از امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال ادامه می‌دهند.

با اعلام فدراسیون والیبال و بر اساس تصمیم موریس موتاپائز، از لیست ابتدایی ۳۰ نفره دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی، ۱۸ بازیکن برای ادامه تمرینات در اردو ماندگار شدند که در بین اسامی مدعوین، خبری از نام میلاد عبادی‌ پور، کاپیتان تیم ملی نیست.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس