Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:52:56 GMT

12هزار هکتار گندمزار خراسان شمالی غیرقابل برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۴۵۴۱

12هزار هکتار گندمزار خراسان شمالی غیرقابل برداشت شد

محمدجواد تشکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 2 هزار و 500 هکتار گندمزار در زمین های آبی و بقیه در گندمزارهای دیم دیم استان به علت خشک سالی از بین رفته و محصولی برای برداشت ندارد.
وی تصریح کرد: یکهزار و 500 هکتار از گندمزارهای آبی در شهرستان شیروان و یکهزار هکتار زمین در شهرستان اسفراین امسال بدون محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به طور میانگین از هر هکتار گندمزار آبی 2.5 تن محصول برداشت می شود و میزان تولید از واحد سطح زمین های دیم نیز یک تن است بر این اساس تولید در گندمزارهای آبی 2 هزار و 500 و در زمین های دیم 10 هزار تن کاهش یافته است.
تشکری اظهار داشت: امسال 49 هزار هکتار از زمین های آبی و 99 هزار هکتار از زمین های دیم استان زیر کشت گندم رفته است.
تشکری اظهار داشت: سال زراعی جاری تنها 159 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 13.9 درصد و در مقایسه با بلند مدت 22.2 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: کاهش بارندگی سبب کاهش میزان آبدهی رودخانه ها و منابع سطحی شده است و از آنجایی که 60 درصد از منابع آب کشاورزی از آب های سطحی تامین می شود تاثیر زیادی در کاهش تولید محصولات دارد.
وی با بیان اینکه پیش بینی شده است امسال 204 هزار تن گندم در استان تولید شود گفت: میزان تولید این محصول در اوایل امسال، 250 هزار تن برآورد شده بود که بر این اساس میزان تولید گندم 46 هزار تن کاهش خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در زمین های آبی از 60 هزار هکتار در 10 سال گذشته به 49 هزار هکتار در وضعیت کنونی رسیده و سطح گندمزارهای دیم نیز از 110 هزار هکتار به 99 هزار هکتار کاهش یافته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خراسان شمالی زمین کشاورزی هکتار کاهش روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود