Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@13:45:49 GMT

مخالفت اروپا با درخواست جنجالی رئیس جمهور تاجر

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۶۰۱۸

فرانسه به نمایندگی از اعضای اروپایی گروه 7 کشور صنعتی که با نام جی-7 شناخته می‌شود، با بازگشت روسیه به این مجمع مخالفت کرد.

فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس، اعضای اروپایی و ژاپن، آمریکا و کانادا اعضای غیراروپایی جی-7 هستند. این گروه از سال 1997 تا 2014 با نام جی-8 شناخته می‌شد ولی با اخراج روسیه در نتیجه ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک این کشور، گروه به جی-7 تغییر نام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث بازگشت روسیه به این بلوک با موضع‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا داغ شد. ترامپ که خودش هم در بین اعضای جی-7 به دلائل متعدد از جمله اعمال تعرفه اضافی بر واردات فولاد از این کشورها، جایگاه مناسبی ندارد، امروز قبل از سوار شدن بر هلیکوپتر و عزیمت به سمت محل برگزاری نشست جی-7 در شهر کِبِک کانادا، گفته بود که روسیه «باید» در این نشست باشد.

ترامپ گفته بود: «روسیه باید در این نشست باشد. شاید شما روسیه را دوست داشته باشید یا از آن خوشتان نیاید؛ شاید هم این کار از نظر سیاسی، کار درستی نباشد ولی واقعیت این است که ما باید دنیا را اداره کنیم. جی-7 روسیه را بیرون انداخت. آنها باید بگذارند که روسیه بازگردد.»

اولین واکنش به سخنان ترامپ از جانب نماینده فرانسه رسانه‌ای شد و او گفت که اعضای اروپایی جی-7 با بازگشت روسیه به این بلوک مخالف هستند.

خود روس‌ها هم البته واکنش نشان داده‌اند و تلویحاً گفته‌اند که اشتیاقی به حضور در جمع کشورهای صنعتی ندارند. سخنگوی کرملین گفته: «روسیه بر روی فرمت‌هایی از همکاری‌های بین دولتی غیر از جی-7 تمرکز دارد.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه ایتالیا کانادا خاک واردات فرانسه کرملین روسیه آمریکا اروپا ترامپ جی 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین