Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:31:33 GMT

هوای مشهد سالم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۶۱۵۳

هوای مشهد سالم شد

مشهد- ایرنا- معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد پس از یک دوره آلودگی، امروز 19 خرداد در وضعیت سالم قرار دارد.

محمد عرفانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 66 پی.اس.آی اعلام و بیان کرد: در پی 11 روز هوای آلوده در مشهد از دیروز شاخصهای آلودگی در این شهر کاهش یافته و هوای تنفسی برای شهروندان سالم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشتم خرداد جاری وضعیت هوای کلانشهر مشهد برای نخستین بار ظرف دو سال اخیر با افزایش غلظت ذرات معلق وارد حالت آلودگی خطرناک شد. علت این وضعیت حرکت گرد و غبار از کانونهای بیابانی قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان اعلام شد.
مشهد طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته است.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست هوا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای «پاک» میهمان سومین روز کلانشهر مشهد است

مهدی اله‌پور گفت: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۳۸ نشانگر هوای "پاک" است، اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۳۹ از شرایط «پاک» هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است
  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای «پاک» میهمان سومین روز کلانشهر مشهد است
  • هوای پاک در کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۲۶ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق