Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه  حل مشکل فاضلاب در شهر بندرعباس به یک مطالبه عمومی بدل شده اما شورای شهر بندرعباس در این زمینه اختیارات قانونی ندارد، بیان داشت: لازمه رفع مشکل فاضلاب و سرریز شدن آن به دریا عزم جدی و نگاه ملی است و شرکت آب و فاضلاب شهری تنها نمی‌تواند این مشکل را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بودجه کلانی برای از بین بردن معضل فاضلاب شهر بندرعباس نیاز است گفت: یکی از مشکلات اصلی در شهر بندرعباس وجود ۴۲ درصد بافت فرسوده‌ای است که فاقد شبکه فاضلاب استاندار شهری است.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند تصفیه‌خانه مجهز می‌توان از پساب‌ها استفاده دوباره کرد که نتیجه آن صرفه جوی در مصرف آب شرب است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات صدور مجوز احداث آب شیرین کن ها برای صنایع در سال‌های گذشته است زیرا می‌توانستیم این صنایع را مجبور به  ایجاد و پیوستن به کنسرسیوم کنیم.

جهانبخش اضافه کرد: این صنایع با پیوستن به این کنسرسیوم هرکدام سهم خود را پرداخت می‌کردند و از این طریق می‌توانستیم با یک چاره‌اندیشی معضل آب و فاضلاب را رفع کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر باید اولویت را بازسازی بافت فرسوده شهری و بهسازی خورها قرار دهیم که اعتبار آن باید در بودجه ملی دیده شود.

کد خبر 4315801

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری شورای شهر بندرعباس راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان یاسوج شیراز شب قدر خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده