Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@21:49:27 GMT

۲۰۰ معدن در تهران فعال است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۶۳۰۰

۲۰۰ معدن در تهران فعال است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران از وجود ۲۰۰ معدن فعال در این استان خبرداد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد شکوهی رازی افزود: تعداد معادن استان تهران با احتساب معادن تعطیل و غیر فعال به ۴۰۰ مورد می‌رسد.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر از مجموع ۲۰۰ معدن فعال مصالح ساختمانی در استان ۸۰ مورد بصورت فصلی و ۱۲۰ مورد بطور دائم مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران گفت: عمده معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی از قبیل: شن و ماسه، گچ، سنگ آهک و مواد اولیه سیمان است.

وی در ادامه از فعالیت یک معدن زیر زمینی فسفات در استان خبرداد و افزود: فسفات علاوه بر تامین مواد اولیه صنعت کودشیمیایی به عنوان منبع فسفر در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکوهی رازی ضمن اشاره به وجود معدن منگنز در جنوب تهران (حوالی رباط کریم و شهریار) اظهارداشت: این معدن هم اکنون تعطیل است.

وی با اشاره به شناسایی مواد معدنی مس در تهران تصریح کرد: این مواد نوید بخش وجود معادن فلزی در استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران با بیان اینکه وسعت استان تهران کم است، گفت: بخش عمده‌ای از این وسعت به مناطق مسکونی و شهرسازی و بخش بسیار کمی به معادن اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران را چهار هزارو ۶۰۰ نفر در رشته‌های مختلف زمینی شناسی، معدن، نقشه برداری و متالورژی استخراجی اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تا دو هزار نفر فعال هستند.

شکوهی رازی اضافه کرد: خوشبختانه امروز از سطح کارورز تا فوق تخصص در هر رشته معدنی در استان تهران کارشناس وجود دارد.

وی در ادامه تعامل نظام مهندسی معدن با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: متاسفانه برخی از سازمان‌ها مانند منابع طبیعی بابخش معدن همکاری خوبی ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران یادآورشد: اداره کل منابع طبیعی استان طی سال گذشته حتی یک مجوز جدید برای بخش معدن صادر نکرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی معدن در تهران معدن سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران

اهالی رسانه صبح امروز ضمن حضور در آیین تکمیل پروژه تحکیم بزرگراه آزادگان و تعریض بزرگراه لشگری در نشست خبری مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران شرکت کردند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075881 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال