Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:41:54 GMT

بالاترین سطح ذخایر حیاتی در برنامه ششم پیش بینی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۶۵۶۱

بالاترین سطح ذخایر حیاتی در برنامه ششم پیش بینی شد

سمنان- ایرنا- اقدام آمریکا درباره برجام و امکان هرگونه تغییر موضع قدرتهای دنیا در برابر ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت که بالاترین سطح ذخایر موردنیاز معیشت مردم را در برنامه ششم پیش بینی و تدبیر کند.

به گزارش ایرنا، تصمیم گیران از قبل از این رخدادهای سیاسی، با دوراندیشی در تدوین برنامه ششم توسعه، پیش بینی بالاترین میزان ذخائر موردنیاز امور معیشتی مردم را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده است 30 درصد از درآمد فروش نفت باید به منظور تامین ذخائر حیاتی مورد نیاز کشور به صندوق توسعه ملی واریز و ذخیره سازی شود.
احمد همتی یادآور شد: این میزان تا پیش از این تا 20 و 25 درصد بود که بر اساس مصالح کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را به 30 درصد افزایش دادند.
وی با تاکید بر این که ایران اسلامی برای هرگونه سناریوی سیاسی و هسته ای از سوی قدرتهای دنیا برنامه راهبردی در نظر دارد، اظهارداشت: رمز هر مقاومت و راهبردی در برای زورگویی قدرتهای دنیا وحدت داخلی و همبستگی ملی است.
همتی با تاکید بر ای نکه ایران اسلامی کشوری در حال توسعه است و هیچ گونه محدودیتی را برنمی تابد، تاکید کرد: ایران با خودکفایی کامل ذخایر راهبردی مورد نیاز معیشت مردم را پیش بینی کرده است و این مساله باید برای مردم محل اطمینان باشد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود منابع مورد نیاز برای ذخایر مورد نیاز کشور، گفت: ارتباط ایران با کشورهای همسایه نیز به گونه ای است که در صورت نیاز همراهی لازم را خواهند داشت.
همتی تصریح کرد: ایران اسلامی چهره ای صلح طلبانه در دنیا از خود به نمایش گذاشته است که نقش مهمی در مسیر افزایش قدرت بین المللی برای ایران در منطقه دارد.
وی تاکید کرد: قدرتهای دنیا باید متوجه باشند ایران جدا از کشورهایی است که بتوان با اعمال فشارهای اقتصادی آن را از اهدافش منصرف کرد، ایران با قدرت و پیشرفت در حوزه های مهم اکنون در جایگاهی قرار دارد که تحت سلطه هیچ یک از قدرت های دنیا نمی رود و فشارهای مختلف بر ایران تاثیری ندارد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رفتار خلاف عرف و قوانین بین المللی از سوی آمریکا فقط در قبال برجام نیست، ترامپ از پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس نیز خارج شد.
همتی ادامه داد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس برخلاف قطعنامه های بین المللی و در حوزه اقتصاد نیز اعمال تعرفه های گمرکی خارج از حساب و کتاب برای روسیه، چین و اروپا، همه نشان می دهد رفتار آمریکا فقط درباره برجام و ایران اسلامی اینگونه نیست.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس اروپا و کشورهای مستقل و قدرمند مانند روسیه و چین باید درک کنند که اگر متوجه رویکرد یکسویه آمریکا نباشند، تبعات بین المللی عجیبی برای جهان رخ خواهد داد.
ایران اسلامی در تولید مجموع مواد غذایی راهبردی تا 70 درصد خودکفاست که این خودکفایی در تولید گندم به عنوان راهبردی ترین محصول کشاورزی 100 درصد است.
تا قبل از دولت یازدهم، میزان تولید محصولات کشاورزی97 میلیون تن در سال بود که با برنامه‌های اجرا شده طی این سال‌ها شاهد ارتقای این محصولات به 118 میلیون تن بوده‌ایم و با بیش از 61 درصد رشد تولید گندم در این دولت، این میزان به 14.5 میلیون تن رسید و با این شرایط در سال 97 نیز ایران در تامین گندم خودکفاست.
6103/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماينده مجلس برنامه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود