Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@08:44:33 GMT

2 چاه آب شهر اسپکه نیکشهر خشک و آب جیره بندی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۶۷۲۹

2 چاه آب شهر اسپکه نیکشهر خشک و آب جیره بندی شد

شماری از اهالی شهر اسپکه در تماس با خبرنگار ایرنا بیان کردند که خشک شدن چاهها از یک طرف و مشکلات موجود در زمینه تامین آب با تانکر از سوی دیگر آنان را با مشکل جدی رو به رو کرده و از مسولان خواستند با اختصاص اعتبار لازم مشکلات بی آبی این شهر را مرتفع کنند.
محمد رئیسی یکی از ساکنان شهر اسپکه اظهار داشت: جیره بندی آب سبب شده تا به برخی نقاط شهر به موقع آب نرسد و تانکرهای آبرسانی سیار نیز پاسخگوی نیاز نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد پرورش نیز با انتقاد از عدم تخصیص به موقع اعتبارات برای حل مشکلات بی آبی بیان کرد: اگر چهار حلقه چاه آب آشامیدنی چند متر دیگر کف شکنی و لایروبی شوند میزان آبدهی افزایش یافته و مشکلات به حداقل می رسد.
علی محمدزهی نیز گفت: شبکه آبرسانی فرسوده و نیاز است هر چه سریعتر بهسازی شود.
بخشدار لاشار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر اسپکه به عنوان مرکز بخش لاشار با چهار هزار و 419 نفر جمعیت در قالب هزار و 127 خانوار، هزار و 270 اشتراک آب شهری دارد.
فرامرز دانش افزود: آب مشترکان یاد شده از چهار حلقه چاه تامین می شود که هم اینک دو حلقه چاه به کلی خشک شده و دو چاه باقیمانده تا 50 درصد با افت شدید آب مواجه شده اند.
وی بیان کرد: آب حدود 400 نفر در محلات هوابندر و انورآباد با تانکر بصورت سیار تامین و تحویل می شود.
وی با بیان اینکه آب در شهر اسپکه جیره بندی شده و یک روز در میان توزیع می شود، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر به دلیل کمبود شدید آب شهروندان لوله های آب را سوراخ می کنند که این خسارت زیادی را متوجه آب وفاضلاب شهری کرده است.
بخشدار لاشار گفت: اختصاص اعتبار ویژه برای کف شکنی، لایروبی چاههای موجود و حفر دو حلقه چاه دیگر از ضرورت های مهم برای رفع مشکلات بی آبی در شهر اسپکه است.
دانش از مسولان خواست هر چه سریعتر مشکلات بی آبی را مرتفع و برای نوسازی 40 درصد شبکه آبرسانی فرسوده اعتبار لازم را پیش بینی کنند.
وی با بیان اینکه خشکسالی و گرمای هوا سبب خشک شدن منابع آبی، چاههای آب آشامیدنی روستایی، خشک شدن قنوات و خسارت سنگین به کشاورزی بخش لاشار شده است، خاطرنشان کرد: تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به 55 روستای این بخش ضروری است.
بخش لاشار با مرکزیت شهر اسپکه دارای 37 هزار و 231 نفر جمعیت و 55روستا است و در مسیر جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر قرار دارد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر دارای 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نیکشهر، اسپکه و بنت و 11 دهستان است.
نیکشهر در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان سیستان و بلوچستان جیره بندی آب خشکسالی کشاورزی آب روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند

به گزارش قدس  آنلاین، علی حسین رعیتی فرد اظهار کرد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه اجرا و مجموعه اقداماتی را پیگیری کردیم برای آنکه عدالت مزدی در کشور عملیاتی شود.

وی افزود: در انتهای سال ۱۴۰۱ آزمون مشاورین طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل را برگزار کردیم و برای نخستین بار انحصار را شکستیم. همه کسانی که در این حوزه تخصص داشتند را به این آزمون دعوت کردیم تا تعداد نفراتی که طراحی و مشاوره طرح طبقه‌بندی را انجام می‌دهند، در کشور گسترش بدهیم که خوشبختانه از این طریق بیش از ۱۶۰ نفر مشاور به مشاورین قبلی ما اضافه شد.

رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته نیز طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به موجب آن ۱۰۰۰ واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۸ قانون کار، باید واحدهای بالای ۵۰ نفر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند؛ به همین منظور امسال اجرای طبقه بندی مشاغل در ۱۰۵۰ واحد را هدفگذاری کردیم.

به گفته وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بنگاه‌ها موجب می شود کارگر با تجربه، ماهر و باسابقه با کارگری که تازه وارد و حداقل بگیر است، تفاوت هایی در حقوق و دستمزد داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر