Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منطقه مهم دیگر در جبهه ساحل غربی یمن از اشغال شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن، پس گرفته شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک منبع نظامی یمنی صبح امروز شنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور موفق شدند «سوق الجاح» و «الجاح الاسفل» را به همراه تقاطع الجاح در شهرستان «بیت‌الفقیه» در استان الحدیده پس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع با بیان اینکه «نیرو‌های اشغالگر و مزدوران آن، تلفات سنگینی در عملیات نظامی گسترده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در منطقه دریافت کردند»، تأکید کرد که منطقه «الجاح» کامل تحت کنترل ارتش یمن درآمد.

به گزارش وبگاه «المتابعات» یمن، روز جمعه، ارتش موفق شد با اجرای نقشه نظامی موفق، نیرو‌های اشغالگر را در نزدیکی روستای الشعب در شهرستان «حیس» در جنوب استان الحدیده در جبهه ساحل غربی غافلگیر و زمینگیر کند و تعداد قابل توجهی از آن کشته و زخمی بگیرد.

یکشنبه گذشته نیز نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله موفق شده بودند منطقه «الطائف» و مکان‌های مجاور آن واقع در جنوب استان الحدیده را از کنترل شبه نظامیان ائتلاف سعودی خارج کنند.

دوشنبه گذشته نیز خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، اعلام کرد که طی ۴ روز گذشته از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، ۴۱۸ مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شدند.

شبه‌نظامیان وابسته به عربستان سعودی، با فرماندهی امارات از حدود یک ماه گذشته، عملیات بزرگی را برای اشغال استان ساحل غربی یمن، یعنی الحدیده آغاز کردند، اما هنوز نتوانسته‌اند موفقیتی در جبهه ساحلی کسب کنند.

به گفته منبع مذکور، تعدادی از «مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی، در عملیات روز جمعه در الحیس در روستای الشعب اسیر شدند» و برخی دیگر نیز کشته و زخمی شدند.

طبق گفته این منبع، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، عملیات خود در امتداد ساحل غربی را طبق طرح نظامی از پیش تعیین شده ادامه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش یمن استان الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود