Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ساعت 24 نیمه‌شب چهارشنبه سیزدهم خرداد 66 عملیات نصر 2 آغاز شد و برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی گشود.
این عملیات در ارتفاعات غرب میمک و با رمز مقدس «یاحسین» انجام شد. در ادامه شرارت و جنایت دژخیمان بغداد بر مردم مظلوم کردستان عراق و نیز بمباران وحشیانه روستای «شلماش» سردشت، رزمندگان به منظور پاسخگویی و تنبیه ارتش متجاوز بعث، با اجرای عملیات «نصر 2» دشمن را با آتش قهر خود باز هم برای چندمین بار به سزای تجاوزش رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منطقه عملیاتی میمک از نظر سوق‌الجیشی از اهمیت خاص برخوردار بود و آزادسازی آن می‌توانست ضربه مهلک و توان‌فرسایی بر دشمن وارد کند.
در نخستین ساعات شروع عملیات، ارتفاعات 418 و 420 آزاد شد.
در ادامه عملیات ، نیروهای اسلام با انجام چند حرکت متهورانه موفق شدند گردان یک از تیپ 4 لشکر 22 را به میزان 100 درصد و گردان‌های 361 و 663 توپخانه و گردان 2 از تیپ 4 را به میزان 50 درصد منهدم کند و به یک گردان کماندویی و یک گروهان تانک دشمن به میزان 40 تا 100 خسارت وارد شد.
عملیات با تصرف ارتفاعات مهم 404 و 405 و 396 عراق ادامه یافت و به این ترتیب در اولین روز عملیات 20 کیلومترمربع از خاک عراق آزاد و بیش از 800 تن از نیروهای بعثی کشته یا زخمی شدند.
در ادامه طرح تکمیلی عملیات نصر 2، در ساعت 21:25 دقیقه روز 17 خرداد به منظور پاکسازی منطقه از لوث وجود نیروهای بعثی، 2 ارتفاع مهم دیگر واقع در غرب ارتفاعات میمک آزاد و 200 کشته و زخمی به شمار کشته‌ها و زخمی‌های بعثی در این عملیات افزوده و همچنین 7 کیلومتر دیگر از خاک عراق آزاد شد. در پایان عملیات وسعت منطقه آزاد شده از خاک عراق به 30 کیلومتر رسید. در این عملیات مقادیر زیادی از ادوات دشمن منهدم شد و شماری نیز سالم به غنیمت درآمد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عملیات نصر زرینی برگ دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت