Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته جوانان معتقد است، باید کاراته‌کاهای جوان را از نظر روحی آماده کرد و فدراسیون باید همه‌ی مربیان را به یک چشم ببیند.

حسن روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات صوفیه بلغارستان توضیح داد: نتایجی که کسب شد رضایت بخش نبود اما باید بدانیم تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن اعزام شد یک ماه بیش‌تر تمرین نداشت تا به آمادگی برسد اما نفرات انتخاب شده هم آن‌چنان که باید انتخاب نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید تنها برد و باخت در یک یا دو بازی ملاک انتخاب کاراته‌کاها باشد، شاید در آن روز شرایط یک بازیکن مناسب نبوده پس این روش انتخابی عدالت‌مدار نیست. باید به همه جوانب فکر کرده و نظر مربی در این مورد بسیار مهم است.

او با اشاره به این که در رده سنی جوانان انتخاب بازیکنان چنگی به دل نمی‌زد، اظهار کرد: در نحوه‌ی انتخاب کاراته‌کاها مخصوصا رده‌سنی جوانان خوب عمل نشد و کادرفنی تیم نیز زمان کافی نداشت. تیمی هم که در مسابقات قهرمانی آسیای نوجوانان مدال گرفت سال گذشته با من کار کرده بودند اما در رده جوانان عملکرد ملی‌پوشان ضعیف بود. بهنام‌فر نیز بعد از این نتیجه تصمیم احساسی گرفت و پس از آن کناره گیری خود از هدایت تیم را اعلام کرد.

مربی پیشین تیم ملی کاراته جوانان ادامه داد: بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا با تصمیم احساسی و برخی مصاحبه‌هایی که بهنام‌فر انجام داد فاصله‌ای میان او و بازیکنان به وجود آمد اما فدراسیون کار منطقی انجام داد و مانع جدا شدن او از تیم شد چرا که زمان مناسبی برای این کار نبود. البته بعد از آن حمایت فدراسیون در مسابقات صوفیه نیز نتایجی که توسط تیم جوانان کسب شد اصلا راضی کننده نبود و نشان دهنده وجود مشکلاتی در تیم بود.

او با اشاره به این که شرایط همه‌ی بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها یکسان بود، تصریح کرد: همه‌ی تیم‌ها و بازیکنان‌شان با یک شرایط مشابه و مثل تیم ایران در مسابقات رده‌سنی جوانان شرکت می‌کنند پس این صحبت که شرایط تیم ایران متفاوت بوده درست نیست. هم‌چنین در مسابقات جهانی نتایج هفت بر صفر یا هشت بر صفر خیلی کم رخ می‌دهد، برد و باخت‌ها تنها با یک یا دو امتیاز اختلاف صورت می‌گیرد پس نمی‌توان باخت بازیکنان ایران با یک امتیاز اختلاف در مسابقات صوفیه را عملکرد خوبی دانست. در این بازی‌ها همه‌ی کشورها برای برد می‌آیند و ما نیز باید بهتر عمل می‌کردیم.

وی افزود: اینکه زمان آماده سازی تیم ملی کم بود درست است ولی به عقیده من، پس از آن تصمیمات بهنام‌فر مبنی بر کنار گذاشتن تیم فاصله قابل توجهی میان کادرفنی و بازیکنان به وجود آمده بود. از نظر من بازیکنان ایمان کافی به کادرفنی را نداشتند چرا که وجود رابطه عاطفی میان مربی و بازیکنان در این رده‌سنی، بسیار مهم است.

روحانی با اشاره به سطح فنی مناسب سرمربی تیم جوانان، توضیح داد: در توانایی‌های بهنام‌فر هیچ شکی نیست ولی کاراته همین است و در کنار برد، باخت هم وجود دارد. مهم این است دلایل باخت خود را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کنیم نه این که از ادامه کار صرف نظر کنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من با تیم نوجوانانی که به هیچ مسابقه بین‌المللی نرفته بود در مسابقات جهانی سه مدال طلا برای ایران کسب کردم و بعد از آن در اسپانیا نتایجی که باید کسب میشد به دست نیامد اما، چون مسابقات نوجوانان در روز پایانی و با فشار زیاد برگزار می‌شد ویدیو چک وجود نداشت و علنا حق سه تا چهار بازیکن ما خورده شد که در پایان عذر من را از تیم خواستند، خوشبختانه بدون هیچ حاشیه‌ای هم این تصمیم را پذیرفتم اما هیچکس از من نپرسید که چرا و چه اتفاقی افتاد ولی در خصوص مهران بهنام‌فر این‌طور نبود و حمایت خوبی صورت گرفت که اتفاقا کار بسیار خوبی هم بود.
 روحانی در ادامه گفت: باید در برد و باخت‌ها حد وسط را رعایت کرد، زشت است یک مربی را با چند برد به قدری بالا ببریم که یکباره با کسب یک نتیجه ضعیف حرفی برای گفتن نداشته باشیم. کاراته برد و باخت دارد و فدراسیون باید همه‌ی مربیان را به یک چشم ببیند. من از حمایت بهنام‌فر ناراحت نیستم اما بهتر است شایسته سالاری در فدراسیون درست انجام شود.

مربی پیشین تیم کاراته جوانان با بیان این که برای مسابقات کرواسی باید بازیکنان را از نظر روحی آماده کرد، توضیح داد: این مسابقات آخرین مرحله برای کسب سهمیه المپیک است و اصلی‌ترین نیاز ملی‌پوشان تقویت روحیه آن‌ها است. کادرفنی باید با بازیکنان صحبت کرده و با یک برنامه‌ریزی خوب، نیاز کاراته‌کاها را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کند. هم‌چنین باید یک انتخابی خوب برگزار شده و یهترین‌ها گزینش شوند، البته با این دید که تنها برد و باخت ملاک نباشد. مربی با در نظر گرفتن شرایط کاراته‌کاها بهترین‌ها را برای مسابقات پیش رو معرفی کند. البته در بخش فنی هم باید یکسری فعالیت‌ها صورت بگیرد که بهتر است کادرفنی آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهد.

حسن روحانی در پایان این گفت‌وگو ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی کاراته جوانان با هدایت مهران بهنام‌فر، خاطرنشان کرد: بهنام‌فر می‌داند که من همیشه موفقیت او را خواسته‌ام و الان نیز همین شرایط پا بر جاست. مطمئنا اگر تیم جوانان مدال بگیرد برای من خوشحال کننده است و از این نتیجه ناراحت نمی‌شوم. اما باید روی مسائل روحی - روانی کار کرد، فکر می‌کنم اگر این کارها را انجام دهیم توانایی کسب یک تا دو سهمیه از سه سهمیه المپیک جوانان را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!

به گزارش ورزش سه، محمد نادری مدافع جپ پا تراکتور در نیمه نخست دیدار با ذوب آهن یکی از بهترین بازیکنان اینت تیم بود و با نفوذهای پرتعداد حملات زیادی را روی دروازه این تیم شکل داد.

نادری در این مسابقه میل هجومی  بالایی دارد و در اکثر حملات نزدیک به محوطه جریمه ذوب آهن دیده می‌شود، او با ارسال‌های زمینی و نفوذهای موفق تراکتور را چند مرتبه در آستانه گلزنی قرار داد.

بازگشت‌ها و کارهای دفاعی خوب محمد نادری باعث شده تا او بازیکنی تاثیرگذار در ترکیب تراکتور باشد و اکثر حملات این تیم از سمت او شکل بگیرد و با دوندگی بالا به خوبی خط دفاعی را هم پوشش دهد و فرصت خلق موقعیت به ذوب آهن ندهد.

محمد نادری فرم خوب و ایده‌آلی دارد و با توجه به آمادگی که از خود نشان داده یکی از بازیکنان تاثیرگذار در این مسابقه و در ادامه فصل برای تراکتور خواهد بود و حمید مطهری حساب ویژه‌ای روی او باز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت