اخرین خبر از «بازگشت» لیلا اوتادی به تلویزیون
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۸۹۹۱
کارگردان سریال «بازگشت» معتقدست تلویزیون برای رقابت با ماهواره و شبکه نمایش خانگی باید اجازه دهد که فضا به لحاظ موضوعی بازتر شود.
خبرگزاری مهر: کارگردان سریال «بازگشت» معتقدست تلویزیون برای رقابت با ماهواره و شبکه نمایش خانگی باید اجازه دهد که فضا به لحاظ موضوعی بازتر شود.
حسین نمازی درباره سریال «بازگشت» و اینکه در چه مرحلهای از تولید قرار دارد گفت: این سریال همچنان در حال تدوین است و، چون عجلهای برای پخش نداریم با حوصله مراحل تدوین را پیش میبریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: تلویزیون زمانی برای پخش سریال مشخص نکرده است و ما هم به همین دلیل سریال را با صبر و حوصله جلو میبریم.
نمازی درباره این سریال گفت: سریال «بازگشت» قرار بود اثری ۲۰ قسمتی باشد، اما نمیدانم بعد از تدوین بیشتر میشود یا خیر.
وی درباره قصه سریال نیز بیان کرد: قصه «بازگشت» درامی خانوادگی است و بیشتر روایتی عاشقانه دارد که به نظرم مخاطب را به دنبال خود میکشاند. من ابتدا چند قسمت از فیلمنامه را نوشتم و افراد مختلف آن را خواندند و تغییراتی هم در آن اعمال کردم.
کارگردان «بازگشت» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فیلمنامههای تلویزیونی و فضای سریال سازی اظهار کرد: تلویزیون باید بتواند به بسیاری از مسایلی که تابوی آنها در جامعه شکسته شده است، بپردازد. تلویزیون باید بداند که علاوه بر رقیبی به نام ماهواره، شبکه نمایش خانگی هم با ساخت سریالهای متعدد رقیب دیگرش به شمار میرود پس اگر میخواهد مخاطب داشته باشد باید به لحاظ موضوعی فضا را بازتر کند.
این کارگردان با اشاره به سریال «پایتخت ۵» ساخته سیروس مقدم عنوان کرد: «پایتخت ۵» که نوروز ۹۷ پخش شد صحنههای زیادی داشت که پیش از این در تلویزیون دیده نشده بود، اما آیا با نمایش این صحنهها اتفاقی افتاد؟ اتفاقا این سریال محصول اوج بود و وقتی سازمانی مثل اوج پیش قدم میشود تلویزیون هم باید در چنین فضایی حرکت کند.
وی در پایان گفت: متاسفانه امروزه چه در تلویزیون و چه در سینما گویی فقط کسانی که اعمال نفوذ دارند کار خود را پیش میبرند. دولت دهم و سیستم سینمایی آن به مراتب بازتر عمل میکرد اعتدالی که در دوره فعلی از آن یاد میشود بیشتر نوعی محافظه کاری است. من منتقد سرسخت سیاستهای فرهنگی دولت دهم بودم، ولی اکنون اگر به آمار پروانه ساختها نگاه کنید از میان آثاری که ارایه میشود فقط چند اثر در هر ماه مجوز ساخت میگیرد.
لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Ssfمنبع: فردا
کلیدواژه: سریال بازگشت لیلا اوتادی حسین نمازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
مهدی فرجی به شایعاتی درباره بودجه سریال «نونخ»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروعِ «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی ارائه داد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقهای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون خ»وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ5» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ6» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
انتهای پیام/