Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در موزامبیک اعلام کرد که اطلاعاتی مبنی بر انجام حملات قریب‌الوقوع در شمال این کشور دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، در پی دریافت این اطلاعات از سوی سفارت آمریکا در موزامبیک این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت به شهروندان آمریکایی در مراکز منطقه پالما توصیه می‌کنیم که سریعا آنجا را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالما در استان کابو دلگادو در شمال موزامبیک قرار دارد و انتظار می‌رود پس از کشف منابع گاز طبیعی به یکی از پایگاه‌های انرژی تبدیل شود.

در حال حاضر این منطقه با حملات خونین و در گیری‌های شبه نظامیان و نیروهای امنیتی از ماه اکتبر مواجه است. نزدیک به 30 نفر در این حملات در مناطق روستایی کشته شده‌اند.

در همین راستا شرکت نفت و گاز آنادارکو آمریکا برخی از فعالیت‌های خود را در این منطقه به حالت تعلیق درآورده و کارگران و پیمانکاران خود را به منطقه محافظت شده و ایمن فرستاده است.

براساس اعلام این منبع، کارگران این شرکت به دلیل حملات اخیر منتقل شده‌اند و در صورتی که اوضاع به حالت طبیعی بازگردد عملیات از سر گرفته می‌شود.

سفارت آمریکا در موزامبیک اعلام کرد: شهروندان آمریکایی که بر ادامه اقامت خود در منطقه پالما تصمیم گرفته‌اند به شدت توصیه می‌شود از سفر به مراکز فرماندهی این منطقه خودداری کنند. همچنین به آنها توصیه شده است که ملاقات‌های خود را در دفاتر دولتی و مراکز تجاری بزرگ به تعویق بیندازند.

در همین راستا شبه‌نظامیان پنج نفر را روز چهارشنبه در روستایی در پالما کشتند. پلیس معتقد است که هفت نفر دیگر در روستای دیگری روز سه‌شنبه کشته شده‌اند.

افراد محلی و مقامات موزامبیک این شبه‌نظامیان را "الشباب" می‌نامند اما مشخص نیست که این گروه با الشباب سومالی در ارتباط است یا نه.

شمار زیادی از نیروهای ارتش و پلیس به این منطقه اعزام شده‌اند.

در ماه اکتبر نیز افراد مسلح به ایستگاه پلیس و پست نظامی در منطقه‌ای از موزامبیک حمله کردند و درگیری ها و حملات از آن زمان آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی