Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دستور حضرت آیت الله 'علی خامنه ای' درباره تهیه مقدمات دستیابی ایران به 190 هزار سو، افق جدیدی پیش روی 'برجام' گشود و خواب برخی کشورها را که همزمان خواهان حفظ تحریم ها و نیز حبس دانش هسته ای جمهوری اسلامی بودند، آشفته ساخت.

سخنرانی پر اهمیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در مورد تهیه مقدمات دستیابی سازمان انرژی اتمی به 190 هزار سو، برگزاری باشکوه روز جهانی قدس، سفر 'حسن روحانی' رییس جمهوری به چین، بحران در اردن، اظهارات شفاف دبیرکل ناتو در مورد عدم حمایت از رژیم صهیونیستی درصورت درگیری با ایران، سفر 'بنیامین نتانیاهو' به اروپا و برگزاری نشست سران 'جی 7' ذیل سایه تک روی های 'دونالد ترامپ' و اختلاف های واشنگتن با متحدان اروپایی اهم اخبار و تحولات جهان در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** حرکت ایران بر مدار برجام با تهیه مقدمات دستیابی به 190 هزار سو
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در 19 اردیبهشت ماه و متعاقب اعلام خروج آمریکا از برجام، شروطی را برای تداوم این توافق بین المللی اعلام کردند، اما انفعال کشورهای اروپایی بویژه فرانسه، انگلیس و آلمان در قبال رفع تحریم ها، سبب شد تا ایشان موضعی صریح تر گذشته در این خصوص بیان کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای روز دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به برخی گفته های مسئولان اروپایی تصریح کردند: به نظر می آید این دولتها توقع دارند ملت ایران هم تحریم ها را تحمل کند، هم از فعالیتهای هسته ای که نیاز قطعی آینده ایران است، دست بردارد و هم محدودیتهای تحمیل شده بر ایران را ادامه دهند، اما آنها بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.
ایشان گفتند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته ای.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین مسئولان سازمان انرژی هسته ای را موظف کردند به سرعت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو البته فعلاً در چارچوب برجام فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رئیس جمهوری دستور داده اند، آغاز کنند.
پیرو دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری از آماده بودن تاسیسات برقی نطنز به دست دانشمندان این سازمان خبر داد که به گفته وی برای اهداف بلند مدت چند ساله از جمله چندصد هزار سو در نظر گرفته شده است.
'علی اکبر صالحی' در این نشست خبری با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: سازمان انرژی اتمی بنابر نظر رهبر معظم انقلاب و حمایت های رئیس جمهوری از ابتدای دولت یازدهم فعالیت های زیرساختی وسیعی را در چارچوب تعهدات پادمانی خود آغاز کرد که اگر به طور عادی می خواستیم عمل کنیم برای چند سال آینده باید محقق می شد، ولی جوانان ما در این سازمان بی سروصدا، فعالیت های خود را آغاز کردند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این نشست خبری همچنین از ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد که به گفته وی در آن توضیحاتی در مورد برخی فعالیت های هسته ای ایران ارائه شده است.
در تحولی دیگر در مورد برنامه هسته ای ایران، 'یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: براساس آخرین گزارش خود به شورای حکام، آژانس طبق پروتکل الحاقی به همه تاسیسات و مکان هایی در ایران که بازدید از آنها ضروری بوده، دسترسی داشته است.

** برگزاری باشکوه روز جهانی قدس
روز جهانی قدس امسال به خاطر کشتار فلسطینان در نواز غزه، رنگ وبوی متفاوتی داشت و ایرانیان در راهپیمایی سراسری، جنایات رژیم صهیونیستی را علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین محکوم کردند.
راهپیمایی میلیونی مردم ایران در روز قدس امسال که با هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها و همچنین انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به قدس شریف همزمان شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
روزنامه 'ایندیپندنت' انگلیس با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم تهران در روز قدس نوشت که تهرانی ها با آتش زدن مجسمه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تصمیم او برای انتقال سفارت این کشور به قدس واکنش نشان دادند.
این روزنامه همچنین به سخنان پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت: روحانی گفته که روز قدس امسال، ویژگی های خاصی دارد؛ امسال علاوه بر اینکه هفتادمین سالروز اشغال سرزمین فلسطین است، شاهد آن هستیم که بیت المقدس، سرزمین مورد احترام همه مسلمانان برخلاف تمام مقررات و قوانین بین المللی از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی شناخته شده است.
خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' در تارنمای انگلیسی خود گزارش داد که هزاران نفر از مردم در شهرهای ایران در حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با اشغالگری صهیونیست ها و همچنین محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به خیابان ها آمدند.
خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' گزارش داد: راهپیمایان در اعتراض به اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی، فریاد «مرگ بر اسرائیل» سردادند.
آسوشیتدپرس همچنین به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» مردم فلسطین در غزه اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که ارتش صهیونیستی حضور پرشماری در تظاهرت روز جمعه در مرز غزه داشته باشد. بیش از 115 فلسطینی در جریان اعتراضات اخیر در امتداد مرز غزه که از 30 مارس (10 فروردین) آغاز شد، بر اثر شلیک نیروهای صهیونیستی به شهادت رسیدند. تظاهرات در امتداد مرز غزه در اعتراض به حصر این باریکه برگزار می شود و معترضان خواستار برخورداری از حق بازگشت به سرزمین های خود هستند.
خبرگزاری فرانس پرس نوشت: ایران همزمان با افزایش فشار آمریکا و متحدان منطقه ای آن، راهپیمایی سالانه علیه اسرائیل را برگزار کرد.
این خبرگزاری همچنین افزود: حال و هوای مراسم امسال راهپیمایی قدس همچون همیشه توام با شور سیاسی و سرگرمی خانوادگی بود، به طوری که کودکان سرود می خواندند و به طرف تصاویر 'بنیامین نتانیاهو' (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان، دارت پرتاب می کردند.
خبرگزاری چینی 'شینهوآ' گزارش داد: راهپیمایان شعارهای ضداسرائیلی و ضدآمریکایی سر می دادند و نوشته هایی در محکومیت تداوم اشغال سرزمین های فلسطینی، کشتار تظاهرکنندگان فلسطین در غزه توسط اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس حمل می کردند.
روزنامه آمریکایی 'لس آنجلس تایمز' با اشاره به حمایت راهپیمایان ایرانی از مردم غزه نوشت: تظاهرات امسال در ایران بیان کننده خشم آنان علیه دولت ترامپ به دلیل خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران بود.
این روزنامه همچنین با بازتاب سخنان برخی از تظاهرکنندگان روز قدس در تهران، افزود که مردم ایران این راهپیمایی را به دلیل اقدام آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس، «انتفاضه» نامگذاری کرده اند.
راهپیمایی روز قدس افزون در ایران، در کشورهای اسلونی، انگلیس، لبنان، عراق، پاکستان، ترکیه، هند، بلاروس و روسیه برگزار شد.

** سفر رییس جمهوری به چین
روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(جمعه) به دعوت رسمی 'شی جین پینگ' همتای چینی خود و به منظور شرکت در هجدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای وارد چین شد.
در نشست سازمان همکاری شانگهای که روزهای شنبه و یکشنبه 19 و 20 خرداد ماه در 'چینگ دائو' واقع در استان 'شاندونگ' در شرق چین برگزار می شود، رهبران و سران هشت کشور عضو و چهار کشور ناظر و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند.
هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی شامل دکتر 'محمدجواد ظریف' وزیر خارجه، 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت، 'مسعود کرباسیان' وزیر اقتصاد، 'محمد نهاوندیان' معاون اقتصادی رییس جمهوری و 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.
شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای، دیدار با رییس جمهوری چین در قالب دیدار دوجانبه و دیدار با برخی از سران کشورهای عضو سازمان شانگهای، از جمله برنامه های سفر روحانی به چین است.
دیدار با رییس جمهوری روسیه، پاکستان، افغانستان، مغولستان و نخست وزیر هند از دیگر برنامه های رییس جمهوری در سفر سه روزه به چین است.
شرکت در ضیافت شام رییس جمهوری چین به افتخار هیات ایرانی و مراسم امضای اسناد روابط دو جانبه شامل چند سند همکاری بین ایران و چین در زمینه مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، افزایش نقش ایران در همکاری های دو کشور در چارچوب 'یک جاده - یک کمربند'، اسناد همکاری های بورس و اوراق بهادار و همکاری در حوزه دانشگاهی از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به چین است.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی است که در 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شهر «شانگهای» توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.
اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.
این سازمان با افزایش جمعیت به سه میلیارد نفر و پهنه سرزمینی به 35 میلیون و 972 هزار کیلومتر مربع به یکی از بزرگ ترین قدرت های منطقه ای جهان تبدیل شده که منافع دو جانبه و چندجانبه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای اعضا و شرکای اقتصادی غیر عضو دارد.

** اردن ناآرام
اعتراض مردم اردن نسبت به سیاست های اقتصادی دولت و اجرای قانون جدید مالیات بر درآمد، گرچه منجر به استعفای 'هانی الملقی' نخست وزیر این کشور شد، اما به پایان ناآرامی و تظاهرات مردمی نیانجامید.
این اعتراض ها از روز نهم خرداد ماه در امان پایتخت اردن آغاز شد و در ادامه مداخله پلیس و نیروهای امنیتی به درگیری انجامید.
میدان چهارم امان پایتخت اردن در نزدیکی مقر نخست وزیری از ابتدای اعتراضات مردمی، صحنه شدیدترین اعتراض ها بوده و صدها معترض همچنان در آن تحصن کرده اند.
معترضان اردنی با سردادن شعار، ضمن محکوم کردن سیاست های اقتصادی دولت اردن، خواستار انحلال مجلس این کشور به عنوان مسئول اجرای تصمیم های ناعادلانه هستند.
عبدالله دوم شاه اردن متعاقب بالا گرفتن اعتراض ها، ضمن موافقت با استعفای 'هانی الملقی' نخست وزیر که قانون جدید مالیات بر درآمد را تصویب و به مجلس نمایندگان ارجاع داده، 'عمر الرزاز' را مامور تشکیل کابینه جدید کرد اما اعتراض ها همچنان ادامه دارد.
بر اساس اعلام منابع خبری، شعاع اعتراض مردم فراتر از دولت رفته و اکنون آنها ضمن انحلال مجلس، خواهان سرنگونی ملک عبدالله شاه اردن شده اند.
اعتراضات جاری در اردن بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در پنج سال گذشته در کشوری است که یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه غرب آسیا به شمار می رود.

** آب پاکی دبیرکل ناتو بر دستان نتانیاهو
هفته گذشته برای 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از اینکه سفر اروپایی و ضد برجامی خود را آغاز کند، اظهارات 'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو، حاوی هیچ پیام امیدوار کننده نبود.
دبیرکل ناتو روز شنبه 12 خرداد ماه اعلام کرد که در صورتی که اسرائیل از سوی ایران مورد حمله قرار گیرد، این ائتلاف از تل آویو دفاع نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شریک ناتو است، اما عضو این سازمان نیست، یادآور شد که این رژیم مشمول تضمین امنیتی ناتو نمی شود.
دبیر کل ناتو تاکید کرد که این ائتلاف در تمهیدات مربوط به سازش در خاورمیانه و درگیری ها در منطقه دخالتی ندارد.
نتانیاهو با بی پاسخ گذاشتن اظهارات ینس استولتنبرگ، از 14 خرداد ماه سفر بی نتیجه به سه کشور اروپایی را با هدف منصرف ساختن آنها از تداوم همکاری با ایران در چارچوب برجام آغاز کرد.
سران آلمان، فرانسه و انگلیس در دیدار با نتانیاهو بهترین گزینه موجود را پیشبرد صحیح برجام دانستند.

** فوران مرگ در گوآتمالا
کشور گواتمالا از یکشنبه هفته گذشته شاهد یکی از خشن ترین بلایای طبیعی بود.
فوران آتشفشان 'فوئگو' در این کشور در آمریکایی مرکزی، دست کم 99 کشته و 200 نفر برجای گذاشته و به گفته منابع خبری احتمال افزایش شمار کشته شدگان این واقعه همچنان وجود دارد.
شبکه خبری 'فاکس نیوز' گزارش داد: گرچه تلاش ها برای نجات بازماندگان وجود دارد، اما شرایط آب و هوایی چون بارش شدیدباران، چالش هایی را برای تیم های امدادی به وجود آورده است، بارش ها به سفت شدن خاکسترهای ضخیم برجای مانده در منطقه منجر شده اند.
فوران آتشفشان فوئگو (Fuego) در گواتمالا باعث جاری شدن رودی از مواد مذاب در روستاهای اطراف این آتشفشان شده است.
به گزارش شبکه خبری 'سی ان ان'، فوران این آتشفشان زندگی یک میلیون و700 هزار نفر از ساکنان این بخش از گواتمالا را تحت تاثیر قرار داده و تاکنون سه هزار و 100 نفر ناگزیر به ترک خانه های خود شده اند.
آتشفشان فوئگو با ارتفاعی برابر با سه هزار و 763 متر از سطح دریا در جنوب گواتمالا یکی از فعال ترین آتشفشان ها در آمریکای مرکزی است.

** عزلت آمریکا در 'جی 7'
اجلاس هفت کشور صنعتی موسوم به 'جی 7' به میزبانی کانادا در حالی از دیروز(جمعه) آغاز شد که اختلاف آمریکا با دیگر اعضای این گروه سبب انزوای بیش از پیش واشنگتن شده است.
اختلاف واشنگتن با اروپا از هفته گذشته و با اعلام اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا آغاز شد و ترامپ این تصمیم را در راستای مقابله با «تهدیدها علیه امنیت ملی» آمریکا دانست.
رییس جمهوری آمریکا همچنین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: لطفا به نخست وزیر 'ترودو' و رئیس جمهوری 'مکرون' بگویید آنها تعرفه سنگینی علیه آمریکا وضع کرده و موانع غیرپولی ایجاد کرده اند. مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا 151 میلیارد دلار است و کانادا کشاورزان ما و دیگران را بیرون از آن کشور نگه داشته است. منتظر دیدار فردا با آنها هستم.
به نوشته تارنمای 'هیل'، پیام ها نشان دهنده ناخرسندی ترامپ از اعضای گروه هفت است. انتظار می رود که وی به دلیل سیاست های تجاری اش با انتقادات شدیدی از سوی دیگر اعضای این گروه مواجه شود.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری موضع مشترکی علیه ترامپ اتخاذ کرده و از سیاست های تجاری وی انتقاد کردند.
مکرون گفت که ترامپ «شاید اهمیتی به منزوی شدن نمی دهد» اما «هیچ رهبری، ابدی نیست».
وی افزود: شش کشور دیگر گروه 7 بازاری بزرگ تر از بازار آمریکا دارند.
خاورم ** 1071**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جهان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد