Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:02:03 GMT

واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۹۷۷۴

واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه

گمرک ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران، در دوماهه نخست سال جاری ۷۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار وارد ایران شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۶۳.۲۲ درصدی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار منتشرشده در دوماهه نخست سال گذشته ۲۸۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار وارد کشورمان شده بود.

گمرک ایران همچنین ادعا کرده است که تمامی کالاهای ورودی به ایران از مبادی رسمی گمرکی، مجوزدار هستند و پس از انجام کنترل‌های گمرکی، اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می‌شود.

مسافرینی که به کشور وارد می‌شوند، در صورت خریداری گوشی همراه از خارج از کشور، موظف هستند تلفن همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه پس از ورود به گمرک اظهار کنند.

گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی‌نفع را در بخش مسافری سامانه جامع گمرکی از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد کرده و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام می‌کند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

همچنین واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی و مجوز ثبت سفارش است.

برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر پنج درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام طرح رجیستری موبایل در ایران گمرك گوشی تلفن همراه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • همراه پرخرج
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد