Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین دستگاه اندازه گیری تناژ غیر مکانیکی کشور بر روی تسمه نقاله واحد تولید اوره پتروشیمی شیراز برای نخستین بار در کشور طراحی، نصب و راه اندازی گردید.
طراحی، ساخت، تست و نصب این تجهیز در شرکت پرتو تجهیز بعثت، از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود توسط دکتر رضا قلی پور پیوندی عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک و مهندسی هسته‌ای این دانشگاه صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا روابط عمومی دانشگاه صنعتی مصاحبه‌ای با وی انجام دادند در در ادامه می‌آوریم:
دکتر قلی پور پیوندی با سلام، لطفاً در خصوص طراحی و ساخت اولین لود سل غیر مکانیکی و غیرتماسی کشور توضیحاتی را بفرمایید.
با سلام خدمت شما، خوشبختانه اولین دستگاه اندازه گیری تناژ غیر مکانیکی برای نخستین بار در کشور نصب و راه اندازی شد. این سیستم اندازه‌گیری تناژ به صورت غیر تماسی و غیر مکانیکی بوده و بر خلاف نمونه‌های رایج کشور که به صورت فیزیکی و مکانیکی خط تسمه نقاله را لمس می‌کنند به صورت غیر تماسی اندازه گیری را انجام می‌دهد.
از مزایای این سیستم نسبت به دیگر نمونه‌های مکانیکی بفرمائید.
عدم وابستگی به میزان کشش تسمه، انحراف تسمه، نوسانات مکانیکی، دما، گرد و غبار و... از مزایای این سیستم در مقایسه با نمونه‌های مکانیکی آن می‌باشد. همچنین این سیستم دارای سایر مزیت‌ها شامل کالیبراسیون بسیار ساده، قابل نصب بروی انواع تسمه‌های خطی، تسمه‌های پوشش دار، تسمه‌های حلزونی و سایر حالت‌های انتقال موادی است که لود سل‌های مکانیکی قابلیت نصب آن را ندارند.
اساس کار این دستگاه اندازه گیری به چه صورت می‌باشد؟
مبانی اندازه گیری این شیوه بر اساس تابش پرتو‌های گاما و عبور از خط نصب نقاله و دریافت توسط یک دتکتور و ارسال با پروتکل RS۴۸۵ تا فاصله یک کیلومتر و محاسبات بر اساس تن بر ساعت و ارسال به صورت ۴ تا ۲۰ میلی آمپر به اتاق کنترل می‌باشد.
آیا این دستگاه دارای عیوبی نیز است؟
بله طبیعتا در هر دستگاهی احتمال بروز نواقصی وجود دارد، لود سل‌های کنونی نصب شده در کشور که تماماً بر اساس اندازه گیری مکانیکی می‌باشند عمدتاً دارای عدم دقت اندازه گیری بوده و کارخانه‌های مختلف را دچار مشکل می‌کند.
و، اما سوال پایانی، این دستگاه در چه فضا‌هایی قابل بکارگیری می‌باشد؟
در صنایع فولاد، پتروشیمی، سیمان، چوب و کاغذ و تمامی کارخانجاتی که دارای انواع تسمه‌های اندازه گیری درونی و بیرونی هستند قابل بکارگیری می‌باشد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه صنعتی شاهرود پتروشیمی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان