Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه  «دعوت» رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور اولاء سید دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور سوریه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

دانشجوی مقیم ایران از کشور سوریه در این ویژه برنامه با اشاره به اهمیت ماه رمضان در سوریه اظهار کرد: مردم کشور سوریه حتی در شرایط جنگ هم به ماه رمضان اهمیت ویژه ای می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد مردم این کشور اهتمام خاصی به برگزاری آداب و رسوم ویژه این ماه دارند که به همه نشان می‌دهند که مسلمانان اینگونه که داعش معرفی می‌کند، نیستند.

اولاء سید همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مردم کشور سوریه مسلمان هستند و اهل سنت و تشیع در کنار هم به خوبی و مهربانی زندگی می کنند. در منطقه ای که ما زندگی می کنیم مسیحیان هم ساکن هستند  و به این ماه احترام می گذارند و مسائلی را رعایت می کنند. حتی در وقت افطار هم برای ما افطاری می آورند.

 دانشجوی مقیم ایران از کشور سوریه بیان کرد: قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مردم تلاش می‌کنند ماکت های هلال ماه رمضان را در خانه خود بگذارند و با آن خانه خود را تزئین کنند. در هنگام افطار اقوام و دوستان را به خانه خود دعوت و از آنها پذیرایی می کنیم.

وی با اشاره به آداب و رسوم مردم سوریه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مردم سوریه بعد از افطار نماز تراویح را می خوانند. علاوه بر این در وقت سحر بزرگان این منطقه ساز می‌زنند و مردم را برای سحری بیدار می‌کنند.

اولاء سید گفت: در این ماه از غذاهای ویژه و سالاد ترش و نان های بزرگ و شیرین استفاده می کنیم.  فضای ایران و سوریه در ماه رمضان خیلی شبیه به هم است. در وقت افطار برای یکدیگر افطار آماده می کنیم ما معمولا در آخرین روزهای ماه رمضان شب ها پس از افطار به مسجد می رویم و تا صبح قرآن می خوانیم و دعا می کنیم.

دانشجوی مقیم ایران از کشور سوریه یادآور شد: در صبح عید فطر به مزار از دست رفتگان خود و به دیدار اقوام و نزدیکان می رویم و پس از آن نماز عید را می خوانیم.

وی در پایان افزود: من در شهر دمشق و در جوار مرقد مطهر حضرت زینب (س) زندگی می‌کنم.  ما معمولا با لباس پاک و با حجاب به حرم می‌رویم و به این بزرگوار توسل می‌کنیم. وهابیت توسل و شفاعت را زیر سوال می‌برد در حالیکه بزرگان اهل سنت دعا و توسل را قبول دارند و به معنای پرستش نمی‌دانند، امامان معصوم (ع) واسطه برای نزدیک شدن ما به خداوند هستند. 

کد خبر 4316081

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان سوریه ماه مبارك رمضان ماه مبارك رمضان نمایشگاه قرآن معرفی کتاب قرآن کریم دعای روزهای ماه رمضان قرآن فعالیت های قرآنی شب قدر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فلسفه تازه های نشر درس اخلاق امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این دوره از رقابت ها از نوزدهم فروردین ماه سال جاری در سالن پینگ پنگ پنگ شهید خلیل الله بهرامی سمنان آغاز شد گفت: پس از پایان رقابت ها زهرا صادقی بر سکوی اول ایستاد و حانیه حمیدی عنوان دوم این رقابت ها را از آن خود کرد و خدیجه لقایی و معصومه رضایی عنوان سوم مشترک این رقابت ها را بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است