Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، علی بختیار صبح امروز شنبه 19 خرداد ماه در جلسه ای با معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، اظهار داشت: لازم است تأکید کنم گلپایگان شهر فرهیختگان، علما، دانشمندان و مفاخری است که در اقصی نقاط نه کشور بلکه جهان می درخشند.

وی افزود: امروز یکی از بزرگترین مراجع تراز اول دنیا حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (مدظله العالی)، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دادستان کل کشور، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، مسئول دیپلماسی کشور و مدیران و مسئولان مختلف در پست ها و مقام های اقصی نقاط کشور و حتی دانشمندان و مفاخری نیز در جهان اهل و زاده این دیار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با تأکید بر اینکه نفرات ارشد حوزه دفاعی، قضایی، دیپلماسی کشور از بین مردم این خطه فعالیت دارند، بیان داشت: مردم انقلابی این منطقه همیشه حرف و مطالبات خود را با زبان قانونی دنبال کرده و هیچ گاه در بروز اغتشاشات مثابه دی ماه سال گذشته در شهرهای مختلف کشور از جمله استان اصفهان بروز کرد، کاری غیرقانونی انجام ندادند.

وی تأکید کرد: علیرغم اینکه مردم این خطه انسان هایی نجیب و اهل فرهنگ بوده در همه ادوار متأسفانه استان اصفهان نسبت به شهرستان گلپایگان بی توجه بوده و برای آنها این سوال پیش آمده آیا این بی توجهی نشان از بُعد مسافت گلپایگان نسبت به مرکز استان دارد.

بختیار تصریح کرد: از روزهای نخست دوره نمایندگی بارها به استاندار سابق اصفهان برای مطالبات مردم مراجعه کردم و آنچه عایدم شد اینکه آقای استاندار و معاونان ایشان پای مطالبات مردم نمی آیند لذا خود به دنبال حل یکایک مسایل و مشکلات مردمی بودم که طی سال های متمادی متأسفانه در حق آنها کوتاهی شده را پیگیری کردم.

نماینده مردم شهرستان در مجلس با پاسخ به این پرسش مسئولین استان که چرا به اصفهان کمتر مراجعه دارم، افزود: سال اول نمایندگی را در استان و در تمامی جلسات نمایندگان استان اصفهان، پیگیر مطالبات مردم بودم و در جلسات متعدد برای احقاق حقوق مردم به نتیجه ای نرسیده ام و حتی پیگیری این مطالبات با معاون سیاسی، امنیتی سابق استانداری آنچه متوجه شدم این بود که وی به مسایل مطرح شده به طور کل اشرافیت نداشت.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده پیرامون مرز سیاسی و ثبتی شهرستان گلپایگان با شهرستان خمین اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مرز سیاسی با مرز ثبتی که اسناد آن در اداره ثبت و منابع طبیعی موجود است با اقدام نامناسب شهرستان فوق و بی توجهی استانداری اصفهان به این موضوع که موجب خدشه به تاریخ سیاسی شهرستان شده، مسایلی را به وجود آورده که موجب حساسیت برای مردم شده است.

بختیار تصریح کرد: سنگ نگاره های گلپایگان در یک فاصله سه هزار و ۲۰۰ متری با قدمت هفت یا هشت هزار ساله با این اقدامات موجب خدشه شده و در دیگر موارد معادن انفجاری مشکلاتی را برای ساکنان مجاور آن به وجود آورده که در این راستا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان علیرغم پیگیری های انجام شده، بی توجهی می کند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری امور در استان عدم توجه مدیران کل را به همراه داشته است، بیان کرد: در بسیاری از مواردی که پیگیری های آن از سوی مدیران کل موجب حل و فصل موضوع خواهد شد به ناچار و عدم پیگیری آنها با مقامات بالاتر از جمله وزرا و مدیران کل کشوری در حال پیگیری نماینده مردم این خطه در مجلس است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در راستای موضوع حقابه با اشاره به اینکه چرا ۱۰ سال قبل مدیریت سرشاخه های دز کارون را به امور آب قم دادند، تصریح کرد: چرا مکتوب کردند که مدیریت سد کوچری باید به امور آب قم داده شود. مگر مخزن سد کوچری در استان اصفهان نیست. مگر استان اصفهان نباید در این رابطه پیگیری می کرد که امروز این معضل ایجاد نشود.

وی افزود: با پیگیری های انجام گرفته بهره برداری از سد کوچری به یک شرکت بی طرف سپرده شد اما با کمال تعجب و اقداماتی که صورت دادند مجری امور آب سد کوچری را از تهران به امور آب قم سپردند لذا حرف مردم و کسانی که تک تک پای این نظام ایستاده و شهید داده اند این است که حقابه، مرزهای ثبتی و مدیریت مخزن سد کوچری آنها درست شود.

بختیار با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی از مسئولان استان هم با نامه نگاری های غیراصولی رودخانه اناربار گلپایگان را به نام جعلی آن «قمرود» مکتوب می کنند، بیان داشت: انتظار این است که حداقل ما در استان اصفهان شاهد استفاده از کلمه قمرود به جای اناربار در مکاتبات اداری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری این هم اندیشی و نشست نقطه عطفی است، افزود: من از اینکه مردم عزیزمان، نمایندگان تشکل ها و شوراهای اسلامی در جهت احقاق حقوق عمومی پای موضوع آمده و مطالبات خود را قانونی بیان می کنند و دوستان ما در استانداری نیز تلاش دارند مراتب را به سمع استاندار و یکایک مدیران استان برسانند، بسیار خرسندم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، ضمن انتقاد نسبت به برخی از مدیران کل استان که در راستای امور گلپایگان و خوانسار کوتاهی می کنند، بیان داشت: چرا برخی از مدیران استان که باید از حق استان اصفهان و شهرستان گلپایگان که جزیی از آن است در منازعات و مشکلات کشوری دفاع کنند، کوتاهی و کم لطفی می کنند؟. لذا تقاضای ما از مسئولین استان، رسیدگی به مطالبات درخواستی مردم و برگزاری جلسه بعدی ما با حضور استاندار در گلپایگان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد درخواستی مردم قرار گرفتن شهرستان به عنوان فرمانداری ویژه است، افزود: شهرستان گلپایگان دارای دو آیتم فعالیت فرمانداری بالای ۱۰۰ سال و بُعد مسافت با مرکز استان به بیش از ۱۸۰ کیلومتر است و تنها شاخص جمعیت را که گفته اند باید بالای ۲۵۰ هزار نفر باشد، ندارد که در این مورد نیز از جمعیت مهاجر می توانیم، استفاده کنیم.

901

علی بختیار معاون سیاسی استاندار اصفهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی بختیار معاون سیاسی استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در بازدید از عملیات اصلاح شبکه داخلی روستای پاینده گفت: شهرستان رزن به دلیل کم توجهی‌های گذشته در حوزه آب، علیرغم کارهای خوبی که توسط مجموعه آب و فاضلاب شهرستان رزن انجام شده اما نیاز به توجه ویژه‌تری دارد و بیشترین مطالبه مردم از ما، کمک به رفع مشکلات آب روستاها است.

وی افزود: موضوع آب یکی از مهمترین و ضرورت‌های انکار ناپذیر در استان و شهرستان است لازم است اهتمام و جدیت لازم برای مدیریت آب شهرستان صورت پذیرد.

غفاری آثار به موضوع مدیریت آب در روستاهای بخش سردرود و بغراطی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در راستای حل مشکل آب شهرستان توسط مردم، خیرین و مجموعه آب و فاضلاب شهرستان انجام شده است که لازم است تا مدیریت آب و فاضلاب شهرستان نیز با تمهیدات لازم و تلاش بیشتر در جهت رفع کمبودها و ضعف‌های گذشته در حوزه آب پیگیری‌های لازم را از استان برای توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی شهرستان در مسأله آب نسبت به سایر نقاط استان را داشته باشد.

وی اصلاح شبکه داخلی آب را به منظور مدیریت و پیشگیری از هدر رفت و افت فشار آب حائز اهمیت دانست و گفت: مدیریت منابع آب در شهرستان باید توسط مسئولین استانی با کار جهادی صورت پذیرد.

کد خبر 6079140

دیگر خبرها

  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • راهنمای جامع پیگیری گذرنامه | استعلام شماره پاسپورت
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ملارد معرفی شد
  • برگزاری تجمع خودجوش حمایتی از حمله موشکی به اسرائیل در گلپایگان
  • این جلبک توانایی ویژه‌ای دارد
  • درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل مبنی بر عدم پاسخگویی، گویای اقتدار ایران اسلامی است