Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:35:25 GMT

کابینه جدید اسپانیا، دولتی با اکثریت زنان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۲۹۱۲

کابینه جدید اسپانیا، دولتی با اکثریت زنان

پدرو سانچز، نخست‌وزیر تازه‌ی اسپانیا، کابینه‌ی خود را معرفی کرد. رهبر سوسیالیست‌های اسپانیا در کابینه‌ی خود از سیاستمداران طرفدار اتحادیه‌ی اروپا استفاده کرده و شمار زنان را به گونه‌ای چشمگیر افزایش داده است.

به گزارش دویچه‌وله؛ زنان در کابینه‌ی جدید اسپانیا نقش برجسته‌ای بازی خواهند کرد و در اکثریت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا در کابینه‌ی خود ۱۱ زن و ۶ مرد را برگمارده است. بدین ترتیب شمار کل وزیران کابینه نیز از ۱۳ تن به ۱۷ تن افزایش یافته است.

سانچز، رئیس پیشین پارلمان اروپا، جوزپ بورل را به عنوان وزیر امور خارجه‌ی خود معرفی کرده است. قرار است نادیا کالوینو، مدیرکل بخش بودجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در بروکسل نیز وزیر اقتصاد اسپانیا شود. پست کلیدی دیگر در راس وزارت دارایی را نیز یک زن برعهده گرفته است: ماریا مونترو.

افزون بر این، پدرو داکوئه، نخستین فضانورد اسپانیا نیز به عنوان وزیر علوم به کابینه‌ی جدید فراخوانده شده است.

کارمن کالوو که در زمان دولت سوسیالیست خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ وزیر فرهنگ بود، اکنون به عنوان معاون نخست‌وزیر و همزمان وزیر تساوی حقوق اسپانیا معرفی شده است.

سانچز می‌گوید، برای نخستین بار در تاریخ اسپانیا، شمار وزیران زن از مردان کابینه بیشتر است. او تصریح می‌کند که برابری حقوق زن و مرد از اولویت‌های دولت جدید است. سانچز می‌افزاید: «می‌خواهیم از اسپانیا کشور بهتری بسازیم.»

او همچنین تاکید می‌کند که دولت جدید اسپانیا طرفدار اروپای واحد است "زیرا اروپا میهن ماست".

اعضای کابینه‌ی جدید امروز پنجشنبه (۷ ژوئن/۱۷ خرداد) به دیدار فیلیپ پنجم پادشاه اسپانیا رفتند تا در حضور او سوگند یاد کنند.

سانچز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا را از طریق رای عدم اعتماد پارلمان از سمت خود برکنار کرد و یک روز پس از آن از طرف پادشاه اسپانیا مامور تشکیل کابینه‌ی جدید شد.

پدرو سانچز که ۴۶ سال سن دارد و استاد اقتصاد دانشگاه بوده، هفتمین نخست وزیر اسپانیا از زمان سقوط دیکتاتوری فرانکو در سال ۱۹۷۵ است. او همزمان تنها نخست‌وزیری است که بدون انتخابات پارلمانی به قدرت رسیده است. بحران جدایی‌طلبی در ایالت کاتالونیا بزرگترین چالشی است که حل آن از دولت قبل به دوش دولت جدید افتاده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دولت اسپانیا کابینه جدید اسپانیا فرانکو کاتالونیا زنان حضور زنان زنان کابینه تصاویر اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح