Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@07:27:50 GMT

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۳۱۷۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در این استان گفت: حجت الله اسماعیلی از اهالی شهر وردنجان شهرستان بن دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده این بیمار، اعضای این بیمار مرگ مغزی به پنج بیمار نیازمند اهدا شد.

خانم سیاح افزود: یک کلیه، کبد و پانکراس به شیراز، بخشی از نسوج به تهران منتقل و کلیه دیگر در شهرکرد به بیمار 40 ساله لردگانی پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این بیمار مرگ مغزی ۴۰ ساله در پی حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد بستری بود.

چهارمحال و بختیاری پس از استان های تهران، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اهدا اعضا بیمار مرگ مغزی چهارمحال و بختیاری وردنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است که ۱۷۱ مورد  از آن‌ها با رضایت خانواده‌هایشان منجر به اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد شده اند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد، معادل ۱۷ نفر مربوط به اطفال بوده است که چهار نفر از آنها ز طریق بیمارستان کودکان اکبر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای این کودکان مرگ مغزی شامل ۶ کبد، ۲۴ کلیه و ۲ قلب به بیماران نیازمند پیوند شده است.

خالقی گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و اکنون خانواده‌هایی را مشاهده می کنیم که به سرعت فرم اهدای عضو را تکمیل می‌کنند تا که چند خانواده دیگر داغدار فرزندان عزیزشان نشوند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: میزان رضایت خانواده‌های مرگ مغزی بیش از ۷۰ درصد بوده و در تلاشیم تا با فرهنگ‌سازی صورت گرفته با همکاری رسانه‌ها این عدد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عمل پیوند در دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر کشور از جمله علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها قادر به انجام این عمل نیستند، اکنون دانشگاههای مشهد، تهران و شیراز در این حوزه پیشتاز هستند.

خالقی بیان کرد: این دانشگاه در زمره دانشگاههایی است که اعمال پیوندی قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه، پوست و مغز استخوان را برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان انجام می‌دهد.

به گفته مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درصد موفقیت عمل های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالای ۹۰ درصد است که در سطح دنیا رتبه بالایی را دارد.

دیگر خبرها

  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • افزایش۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو دردانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد
  • اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید
  • پیوند کبد خوک به یک بیمار مرگ مغزی
  • اهدای اعضای ۲۱ مورد مرگ مغزی در استان اردبیل طی سال‌جاری