Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر شنبه با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان، علی اصغر داداش پور رئیس مرکر توسعه نوغانداری کشور و جمعی از مسئولان استانی و محلی نخستین برداشت پیله تر ابریشم در روستای آهندان از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان آغاز شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از امروز برداشت پیله تر ابریشم در استان گیلان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر داداش پور با بیان اینکه خرید توافقی پیله نیز از امروز از نوغانداران گیلانی آغاز می شود، افزود: قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم پیله ۱۸ هزار و۱۰۴ تومان است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب بازار این محصول در سال جاری، گفت: به همین دلیل بخش خصوص تمامی محصول تولید شده را به قیمت توافقی هر کیلو گرم ۳۴ هزار تومان خریداری می کند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه خرید توافقی پیله تر ابریشم در استان گیلان به مدت یک ماه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود که در امسال ۴۰۰ تُن پیله تر از نوعانداران گیلانی خریداری شود.

داداش پور با بیان اینکه در استان های دیگر خرید پیله ابریشم از اوایل خرداد ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵۰ تُن پیله ابریشم از نوغانداران خریداری شده است.

به گفته این مسئول پرورش کرم ابریشم از اوایل فروردین ماه آغاز و در یک دوره دوماهه می توان پیله تر برداشت کرد.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۶ هزار هکتار توتستان است، گفت: هشت هزار خانوار گیلانی در زمینه پرورش پیله کرم ابریشم مشغول هستند که ۵۰ درصد پیله تر ابریشم کشور در تولید می کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور یادآورشد: حدود ۲۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران گیلانی از طریق ۱۰ پایگاه در شهرهای لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، بندرانزلی، صومعه سرا، طاهرگوراب، فومن و شفت تخم نوغان توزیع شد.

901

مصطفی سالاری استاندار گیلان علی اصغر داداش پور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مصطفی سالاری استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور

تیم‌های توپکا مازندران و شاهان میاندورود در دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور شرکت کردند.

توپکا مازندران و شاهان میاندورود با تیم‌های عادلی گیلان، خانه بسکتبال ملکی گیلان، دوک گیلان همگروه هستند.

توپکا در بازی‌های دور رفت که مانند رقابت‌های دور برگشت در شهر رشت برگزار می‌شود، با کسب ۲ پیروزی و ۲ شکست در جایگاه سوم قرار گرفت و تیم شاهان میاندورود هم با یک کسب ۱ برد و ۳ باخت، رتبه سوم را به دست آورد.

بازی‌های دور برگشت از دهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی خانه بسکتبال ملکی در سالن ورزشی ۶ هزار نفره رشت برگزار خواهد شد.

توپکا در نخستین بازی دور برگشت موفق به شکست شاهان میاندورود، دیگر نماینده استان مازندران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • انتصابات جدید در گیلان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه