Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهندس پریسا شرف خانی در اولین مجمع مشاوران جوان دولت تدبیر و امید با حضور مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برگزار گردید اظهار داشت : آب یکی از منابع تجدید پذیر اما محدود بشمار می آید، با توجه به واقع شدن کشور در کمربند خشک جهان و همچنین کمبود بارش ، مدیریت همه جانبه آن و جلوگیری از عوامل تشدید کننده بحران آب امری ضروری بشمار می آید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از بهترین راه های مدیریت منابع و مصرف بهینه آب ، مشارکت همه ذینفعان اعم از مردم ، جوانان، سازمان ها و بهره برداران است .

وی ادامه داد: در این راستا سازمان های مردم نهاد به خوبی می توانند به طرح های مدیریت مصرف آب کمک کنند. 

وی همچنین برخی مواردی که در حل بحران آب کارگشا می باشد را برشمرد: 

1- تدوین آیین نامه اجرایی مدیریت مصرف آب 

2- حفاظت و بازیافت در بخش های مصرف 

3- آگاه سازی عمومی و مشارکت مردم در مدیریت آب 

4- استفاده از روش های نوین آبیاری 

5- بکارگیری تجربه های کشورهای موفق در زمینه کشاورزی 

6- ساخت سدهای جدید و اصلاح و احداث شبکه  

7- کنترل ذخیره پشت سد ها 

8- جدا کردن آب شرب از سایر مصارف شهری 

9- توجه به عرضه و تقاضا در کل چرخه آب 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: بیش ار 92 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است و باید در زمینه الگوی کشت برنامه ریزی بهتری صورت گیرد و همچنین برای تامین آب مصرفی فضای سبز باید به گونه ای پیش رفت که آب مورد نیاز این بخش از آب شرب شهری جداسازی شود . 

این فعال سیاسی  افزود: از جمله مشکلات در حوزه سد های استان ایلام شامل مهار نشدن رسوبات انباشته شده در سدها است . 

شرف خانی در ادامه گفت: مهار آب های مرزی در استان ایلام وضعیت نامناسبی دارد در حالی که در برخی مناطق کشور به خوبی این امر دنبال می شود

وی تاکید کرد: لازم است در جهت مطالعه ، ساخت و اصلاح کیفیت منابع آب و سدها اقدامی اساسی انجام گیرد که دیگر شاهد ساخت سدهایی مانند گتوند در استان خوزستان که قرار بود حیات و آبادانی ایرانیان را به همراه داشته باشد و پس از آبگیری میان کوه های نمک تبدیل به دریاچه ای شد که هدیه اش به مردم شوربختی بود نباشیم . 

مشاور جوان شرکت آب منطقه ای گفت: ما باید با ایجاد نشاط و شادابی در جوانان و نیز ایجاد سازمان های مردم نهاد با حضور جوانان ، مدیریت منابع آب را در ذهن و زندگی مردم جامعه نهادینه سازیم . 

دبیر حزب مردم سالاری شهرستان ایلام افزود: انتظار می رود استاندار محترم و پیگیر با تخصیص بودجه های لازم شرایط تسهیل در روند پیشرفت پروژه های سد سازی و آب رسانی در استان را فراهم آورند و همچنین با دستورات لازم شرایط را برای جداسازی منابع آب شرب و مصارف غیر شرب را فراهم سازند و نیز برخورد جدی و قانونی با مالکان چاه های غیر مجاز و برداشت بی رویه از چاه های مجاز که باعث شده سطح آب های زیر زمینی به شدت پایین رود و آینده آبی استان در خطر باشد. 

عضو ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با تشکر از استاندار ایلام که این فرصت را در اختیار جوانان قرار دادند و تشکر ویژه از آقای مهندس فیلی ، مشاور جوان محترم استاندار و جناب مهندس بیگی که زحمت این گردهمایی را بدوش کشیدند گفت: جا دارد از زحمات سرپرست محترم شرکت آب منطقه ای استان ایلام ، جناب آقای مهندس پور احمد، که به راستی دغدغه مدیریت و پیشرفت استان را دارند و تلاش بی دریغ ایشان تشکر و قدردانی داشته باشم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه جهان دولت فضای سبز کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟