Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیبرز بختیاری درباره وضعیت سرمازدگی گردو در بافت،گفت:سرمازدگی در حدود 80 درصد سردرختی ها بافت را خشکاند که این امر متاسفانه اقتصاد تولیدی و معیشتی کشاورزان را تحت الاشعاع قرار داده است ؛بطور مثال سرمازدگی به تولیدکنندگان  زردآلو،هلو و گردو خسارت بسیار بالایی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بافت،رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با توجه به سرمازدگی اخیر بطورحتم 20 درصد میزان گردو نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد:بیمه کشاورزی نباید در زمان وقوع خسارت کشاورزان  را تنها بگذارد.

بختیاری افزود:برای پرداخت سریع خسارت کشاورزان می بایست دولت  از منظر بودجه ای بیمه کشاورزی را حمایت کند تا این بیمه بتواند پس از ارزیابی خسارت شرایط بازگشت کشاورز به شرایط تولید را هموار کند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس یادآورشد: 80 درصد گردو بر اثر سرمازدگی در شرایطی از بین رفت که وزارت کشاورزی هیچ اقدامی برای بهبود حال کشاورزان انجام نداده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت مجلس شورای اسلامی نماینده مردم وزارت جهاد کشاورزی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند