Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهیدی کارشناس حقوق بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئولیت بین المللی اروپا در قبال برجام گفت: با توجه به حقوق بین‌الملل، اروپا در قبال برجام مسئولیت بین‌المللی دارد.

شهیدی ادامه داد: طبق حقوق بین‌الملل اروپا به عنوان یکی از طرف‌های برجام نسبت به آن تعهد و التزام حقوقی و اخلاقی دارد و در صورت نقض برجام از طرف اروپا برای آن مسئولیت بین‌المللی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتحادیه اروپا می‌تواند قطعنامه به شورای امنیت ببرد، گفت: از طریق سیستم پیش‌بینی شده در برجام مطابق با ماده 36 در صورت اختلاف اعضاء بایستی کمیسیونی با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو تشکیل شود.

کارشناس حقوق بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: در صورت نرسیدن کمیسیون به نتیجه، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز هست، می‌تواند موضوع ادامه حیات برجام را در قالب یک قطعنامه به این شورا ببرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش دانشجو، وحیدی افزود: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود. وی گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!