Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروز -19 خرداد ماه- وزیر ورزش و جوانان در حکمی مریم بخشی را بعنوان اولین مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب کرد.

حال با توجه به خواسته‌هایی که زنان در حوزه ورزش دارند و موانعی که در این حوزه حکم‌فرما است، با فعالان زن به گفت‌وگو پرداختیم تا بدانیم که این انتصابات تا چه میزان در حل موانع نتیجه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریحانه طباطبایی - روزنامه نگار و فعال زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به انتصاب اولین مدیرکل زن استانی تاریخ ورزش ایران، ایشان تا چه میزان می‌تواند در رفع موانع  حوزه ورزشی کوشا باشد، گفت: «این انتصاب‌ها بی‌تأثیر و بی‌نتیجه نخواهد بود و قابل تقدیر است، هرچند این انتصابات در رده‌های مدیریتی کم است اما به تازگی آغاز شده است گرچه توقعات مردم روی وزیر زن و انتصابات بالاتری برای زنان بود اما در همین حد هم که اتفاق افتاده را باید به فال نیک گرفت و می‌تواند   شروع خوبی باشد.»

وی در ادامه افزود: «زمانی ‌که زنان به عنوان یک مدیر انتخاب می‌شوند با مسائل و  مشکلات زنانه که آگاهی بیشتری نسبت به آن دارند، بهتر برخورد می‌کنند و در مسیر حل مشکلات مقتدرانه قدم برمی‌دارند. یک مدیر زن در حوزه ورزش بهتر می‌داند که زنان در عرصه‌های مختلف ورزشی با چه موانع و مشکلاتی روبرو هستند؛ در چند سال اخیر مشکلات بسیاری مشاهده شده است مثل بانو کاپیتان یکی از تیم‌های ورزشی که برای خروج از ایران به اجازه همسر نیاز داشت و او را به دردسر انداخت یا زنان قهرمان فوتسالی که با مشکلات جسمی بسیاری روبرو بودند، مدیران زن در برطرف کردن موانع موجود می‌توانند گام‌های اساسی بردارند تا مدیران مردی که اندیشه و برنامه‌ریزی‌شان بیشتر معطوف به حوزه‌های مردانه است و کمتر به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند.»

این روزنامه نگار و فعال زنان در پاسخ به این سوال که آیا این مدیر زن می‌تواند در حل موفق باشد یا خیر، بیان کرد: «اینکه تنها زنی را به سمت مدیری، انتصاب کنند مشکلی را حل نمی‌کند؛ در هر حوزه‌ای به تناسب انتصابات باید اختیارات و امکانات هم به فرد منتصب واگذار شود. اگر این انتصاب یک مقام اداری و تشریفاتی باشد نه تنها فرد مذکور نمی‌تواند کاری را پیش ببرد و مشکلی را حل کند بلکه در آینده دچار حاشیه هم خواهد شد. باید در کنار انتصاب‌ها اختیاراتی بیشتر از مدیر مرد به خانم‌ها واگذار شود تا بتوانند کاری انجام دهند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان مدیر کل ورزش و جوانان استان مشکلات وزیر ورزش و جوانان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش در این همایش گفت: امروز از ۲۶۶ معلم بازنشسته در ناحیه دو اراک تجلیل شد.
فتحی افزود: در این روز ۱۱ معلم نمونه شهرستانی، استانی و یک معلم نمونه کشوری نیز تقدیر شد.
او ادامه داد: همچنین از ۹ نفر از معلمانی که در رشته‌های قرآنی حائز رتبه شدند، قدردانی شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان و اهمیت و جایگاه آنان گفت: کلید اصلی کشور دست معلمان است و رسالت خطیر معلمان تربیت نسل آینده کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تبلیغ جنجالی آرایشگاه زنانه با عروس‌ نوجوان | مدیر سالن بازداشت شد
  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت