Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 19 خرداد در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن انتقاد از بی‌توجهی به توزیع مناسب امكانات در میان شهرها و بخش‌ها گفت: بی‌عدالتی در جامعه غوغا می‌کند و به جای رفع بی‌عدالتی مرتب تقسیمات کشوری را عوض می‌کنیم و همین می‌شود که عده‌ای تصور می‌کنند در حق آن‌ها ظلم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینكه در زمینه اخلاق پزشکی مطالعات و پژوهش‌های زیادی داشته‌ام، عدالت را یکی از مباحث محوری اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: با مطالعات در این حوزه متوجه خلأ عجیبی در کشور می‌شویم. شعار عدالت می‌دهیم اما در عمل نمی‌دانیم چه باید کرد.
آیت‌الله دژكام در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینكه با سیستم ابلاغ نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: باید به موازات کارشناسی‌ها، اصلاحات ساختاری انجام شود.
امام جمعه شیراز بیان کرد: مشکلاتی در عرصه بهداشت و درمان در کشور وجود دارد که در دولت‌ها و به دست مدیران جابه‌جا شده اما همچنان باقی مانده‌اند.
وی با اشاره به وجود نقضیه‌هایی در اجرای طرح آمایش درمانی، افزود: من هم معتقدم که این طرح باید اجرا شود اما متاسفانه بعضا به ابلاغ‌ها بسنده شده در حالی که از آموزش و پژوهش تا بهداشت و درمان کف جامعه کارشناس گذاشته شده که حرف‌ها را ابلاغ کنند اما مشکلی شناسایی نشده تا به مدیر انعکاس داده شود.
امام جمعه شیراز با تأکید بر این نکته که باید نگاه کارشناسان به مدیریت تغییر کند، گفت: اگر قرار نیست به آمایشی که تدوین شده عمل شود، پس چرا از ابتدا نوشته شود؟
وی همچنین خواستار باز شدن بستری برای تدریس دانش مدیریت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شد و در این رابطه عنوان کرد:‌ بدون تعاذرف با مدیریت فشل بیمارستانی و بهداشتی مواجهیم که ضروری است در این مقطع زمانی مدیرانی را به کار بگیریم که در کنار تخصص حائر درجه بالایی از دانش مدیریت باشند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت نیز گفت: علی‌رغم استارت قوی در اجرای این طرح اما در ادامه به دلیل کمبود بودجه با چالش‌هایی روبه‌رو شدیم که اگر از همان ابتدا مدیریت می‌شد، می‌توانستیم آن را کنترل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد:‌ جامعه ما امروز نیازمند موفقیت‌های کوچک است اما حرف‌های بزرگ می‌زنیم که سنگ بزرگ هم نشانه نزدن است!
امام جمعه شیراز مدیریت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت را خطری بزرگ برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتواند در سال‌های آینده برنامه‌های خود را پیش ببرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي بي عدالتي عدالت اخلاق پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: «کلاً در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریباً تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متأسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزء پزشکان باشند، الکل هم همین‌طور است.»

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز