Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری برنا، وزیر ورزش و جوانان در حکمی مریم بخشی را بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب کرد. این انتصاب را می توان قدم بزرگی در راستای احقاق حقوق زنان و اجرا قانون در اختیار گذاشتن حداقل 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان دانست. اما باید توجه داشت که موانعی بر سر راه زنان در کشور ما وجود دارد که ممکن است اقداماتی در این خصوص را با مشکلاتی مواجه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص با زهره آشتیانی، فعال حقوق زنان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

آشتیانی در این خصوص گفت: « نمی توان انکار کرد که مدیران زن با مشکلاتی رو به رو هستند. اما این مشکلات مرجع قانونی ندارند و اکثرا ناشی از کلیشه های جنسیتی هستند..»

وی در خصوص روند تصاعدی انتصاب زنان به پست های مدیریتی در دولت تدبیر و امید گفت: «طبق آخرین آماری که در اسفند ماه 96 منتشر شده است ما حدود 3605 مدیر زن داریم. در دولت آقای روحانی این آمار یک روند تصاعدی داشت چرا که قبل از آن آمار مدیران زن حدود 1227 مدیر زن در سطح کشور بود. این آمار  الان یک رشد خیلی بالایی داشته است. »

آشتیانی در خصوص مشکلات زنان در راه مدیریت گفت: «با توجه به اینکه ما گزارشاتی مبنی بر مشکلات زنان در راه مدیریت داریم، می توان گفت این مشکلات عمیق و ریشه ای نیستند و منشا آن قوانین کشور نیست. بلکه ریشه این مشکلات بیشتر به کلیشه های فرهنگی باز می گردد. هیچ منع قانونی برای حضور زنان در عرصه اشتغال و مدیریتی نداریم. این بیشتر انگاره های فرهنگی است که یک سری مشکلات را در این راه بوجود می آورد. ولی تجربه نشان داده است که هنگامی که زنان در عرصه های مدیریتی و شواها وجود داشته اند به واسطه دقت و رویکرد متفاوتشان، مسائل راحت تر حل می شوند.»

وی با تقدیر این انتصاب از سوی وزیر ورزش و جوانان گفت: « این نگاه وزیر ورزش بسیار قابل ستایش است و انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل اداره ورزش یک استان دیگر قدمی بسیار بزرگ در راستای احقاق حقوق زنان است که امیدواریم این نگاه مبتنی بر شایسته سالاری و نه جنسیتی الگو سایر وزرا قرار گیرد و به سایر ارگان ها تعمیم داده شود و شاهد حضور روز افزون زنان در عرصه مدیریت و اشتغال باشیم.»

 

خبرنگار: پانیذ میلانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال حقوق زنان وزیر ورزش و جوانان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امروز عصر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در بیمارستان فیروزگر تهران از استاد ابوالقاسم رایگان داور سابق کشتی و نویسنده کتاب گنجینه فنون کشتی عیادت کرد.

استاد رایگان متولد سال ١٣٠٩ در سال ١٣٣۴ کار مربیگری و داوری کشتی را آغاز کرد و قضاوت کشتی نامدارانی چون جهان پهلوان تختی و جهانبخت توفیق را در آن سال‌ها عهده‌دار بود.

این مربی-داور کشتی با سابقه در سال ١٣٨٢، کتاب ارزشمند گنجینه فنون کشتی آزاد و فرنگی را از نزدیک به ۵٠ سال تجربه خود به رشته تحریر درآورد.

رایگان از هجدهم فروردین در بخش ICU این بیمارستان بستری است.

کد خبر 6080204

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • انتصابات در شهرداری قزوین بنا به شایسته سالاری و تخصص نیست
  • اقدام کشور ایران در پاسخ به تهاجمات اسرائیل کاملاً مبتنی بر عرف بین‌المللی است
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی