Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@00:01:44 GMT

افزایش 50 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۸۲۵۸

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) اعلام کرد، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورمان در سال 2017 با 50 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به پنج میلیارد و 19 میلیون دلار رسیده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آنکتاد در گزارش «سرمایه گذاری جهان 2018» که به تازگی منتشر شده است، عامل افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران را لغو تحریم های هسته ای عنوان کرد و افزود: به دنبال لغو تحریم ها در سال 2015 جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در اکتشاف و تولید نفت و گاز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنکتاد در این رابطه به سرمایه گذاری مشترک شرکت های توتال فرانسه، «سی ان بی سی» چین و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، سرمایه گذاری مشترک هفت میلیارد دلاری شرکت های «یونیت اینترنشنال» ترکیه، «زاروبژنفت» روسیه و شرکت سرمایه گذاری هلدینگ «الغدیر» ایران برای توسعه سه میدان نفت و گاز در کشورمان و سرمایه گذاری شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه در ساخت هفت نیروگاه برق در ایران اشاره کرد. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اضافه کرد، با این حال، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) چشم انداز این توافق ها را به خطر انداخته است. همچنین، افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران در حالی اتفاق افتاد که اندازه این شاخص برای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در این منطقه قرار دارد، کاهش یافته است. آنکتاد دلیل این کاهش را افت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند اعلام کرد. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جنوب آسیا در سال 2017 با چهار درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن به 52 میلیارددلار رسید. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند از 44 میلیارد دلار در سال 2016 به 40 میلیارد دبار در سال 2017 کاهش یافته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سرمایه گذاری آنکتاد سرمایه گذاری خارجی در ایران تحریم های هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در مرحلۀ اول نوزدهمین آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم، با افزایش ۲۵ درصدیِ شرکت کنندگان، حضورِ دانش آموزان و بانوان، چشمگیر بود.

همچنین خُردسالترینِ شرکت کنندگان، سه کودکِ هفت ساله در خوزستان، خراسانِ جنوبی و یزد بودند و مُسن‌ترین شرکت کننده هم ۷۷ ساله از آذربایجانِ شرقی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند