Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت کشتیرانی هند گفت: از هفته آینده عملیات توسعه‌ای بندر راهبردی چابهار آغاز می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گوپال کریشنا درباره حضور شرکت‌های هندی در بندر چابهار، افزود: ما توانسته‌ایم برای آغاز عملیات موقت در بندر چابهار آماده شویم. این عملیات به زودی آغاز خواهد شد.

وی اذعان داشت: با وجود تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پس از خروج واشنگتن از برجام، از هفته آینده عملیات توسعه‌ای بندر راهبردی چابهار را شروع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه «هندوستان تایمز» نوشت: هند یک شرکت ایرانی را برای انجام عملیات توسعه‌ای بندر چابهار به مدت ۱۸ ماه انتخاب کرده است. در این مدت این کشور به دنبال انتخاب یک شرکت هندی برای مدیریت طولانی مدت بندر چابهار خواهد بود.

هند در سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به این کشور (بهمن ماه سال گذشته) انجام عملیات بندری در اسکله شهید بهشتی را بر عهده گرفت و تعهد کرد که عملیات‌های توسعه‌ای این بندر را قبل از ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) آغاز کند. شرکت بین المللی بنادر (ای پی جی ال) هند در سال ۲۰۱۵ توسط دولت هند برای توسعه بنادر در خارج از این کشور ایجاد شده است.

این شرکت در ماه مه (اردیبهشت) سال ۲۰۱۶ برای تجهیز و اداره ترمینال‌های چند جانبه و کانتینری اسکله چند منظوره شهید بهشتی در فاز اول بندر چابهار ایران با شرکت آریا بندر ایران قرارداد امضا کرد. بر اساس این قرارداد این شرکت با سرمایه گذاری معادل ۸۵،۲۱ میلیون دلار، اداره اسکله شهید بهشتی را به مدت ۱۰ سال بر عهده خواهد داشت. دولت هند همچنین انجام مناقصه‌های جدید برای انتخاب یک شرکت همکار جهت اداره، مدیریت و نگهداری از بندر چابهار را آغاز کرده است.

در مناقصه پیشین به دلیل شرایط سخت، هیچ کدام از شرکت‌های هندی از جمله ادانی، جی اس دبلیو و شرکت بین‌المللی زیرساخت‌ها و ترمینال‌های باری انتخاب نشدند. یکی از شرایط درنظر گرفته شده این بود که شرکت منتخب در مناقصه باید ۸،۵۲ میلیون دلار در ابتدای قرارداد پرداخت می‌کرد.

پس از شکایت شرکت‌های حاضر در این مناقصه، وزارت کشتیرانی هند اعلام کرد شرایط جدیدی را درنظر خواهد گرفت. یک مقام در شرکت خصوصی بنادر جهانی هند گفت: دولت تصمیم گرفته است شرایط شرکت در این مناقصه از جمله پیش پرداخت قرارداد را تسهیل کند.

بندر چابهار یک موفقیت در روابط هند و ایران است و پس از عملیاتی شدن آن، تحولات زیادی پیرامون این بندر اتفاق افتاده و بر اساس خبر‌های منتشر شده ترافیک باری از بندر کراچی به چابهار منتقل شده است. بندر چابهار هزینه‌های حمل و نقل و زمان برای صادرات کالا‌های هند را تا یک سوم کاهش می‌دهد. این بندر همچنین تجارت میان هند، افغانستان و ایران را با توجه به مخالفت‌های پاکستان برای استفاده از خاک این کشور، افزایش خواهد داد.

هند برای توسعه بندر چابهار ایران متعهد به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شده است. فاز اول این بندر سال گذشته افتتاح شد. همچنین ایران و افغانستان در حال تایید ایجاد یک کریدور حمل و نقل بین المللی هستند به طوری که نخستین محموله گندم هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بندر چابهار انتقال ترافیک کراچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»