Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@19:46:28 GMT

خاصیت معجزه آسای روغن درخت چای

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۸۳۵۳

خاصیت معجزه آسای روغن درخت چای

همیشه گیاهان در طبیعت از دوران باستان در طب و درمان انواع بیماری ها حرف اول را می زدند، از بین بردن عفونت ها و مبارزه با انواع باکتری ها از دغدغه های همه محققان و پزشکان است، به تازگی در زمینه خاصیت مقابله با عفونت توسط روغن درخت چای تحقیقات جالبی صورت گرفته است.

ایران آنلاین /به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن درخت چای را می‌توان برای مقابله با عفونت‌ها جایگزین آنتی بیوتیک‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان از خواص آنتی باکتریال روغن درخت چای استفاده کرده تا پوشش زیست فعالی تولید کنند که باکتری‌ها را از تجهیزات پزشکی دور می‌کند. این یافته‌ می‌تواند به از بین بردن میلیون‌ها مورد عفونت در سال کمک کند.
هر چه میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها بیشتر شود تاثیرگذاری آنها کمتر می‌شود و در نتیجه باکتری‌ها در برابر داروهایی با خواص آنتی باکتریال مقاوم می‌شوند.
هر سال، بیش از دو میلیون نفر در آمریکا به باکتری‌های مقاوم در برابر دارو آلوده می‌شوند و بیشتر این عفونت‌ها در بیمارستان اتفاق می‌افتد.
به گفته کارشناسان استرالیایی تعداد زیادی از این باکتری‌ها در زیست لایه‌هایی پیدا می‌شوند که در تجهیزات پزشکی شکل می‌گیرند.
این روزها عفونت مرتبط با زیست لایه‌ها به نگرانی فزاینده‌ای تبدیل شده‌ است. تنها در آمریکا حدود ۱۷ میلیون عفونت جدید مرتبط با زیست لایه‌ها در سال گزارش می‌شود که سالانه به ۵۵۰ هزار مورد فوت منجر می‌شود.
کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: حدود ۸۰ درصد عفونت‌های مرتبط با عمل‌های جراحی در سراسر جهان به شکل گیری این زیست لایه‌ها مرتبط هستند.
در این بررسی محققان به روشی دست پیدا کردند که متابولیت‌های ثانویه گیاهی (PSMs) را به پوشش‌های زیست فعال برای تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کند.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، متابولیت‌های ثانویه گیاهی ترکیب‌های گرفته شده از عصاره‌های گیاهی هستند که خواص آنتی باکتریال دارد. همچنین متابولیت‌های ثانویه گیاهی منابع تجدیدپذیر کم هزینه قابل دسترسی هستند که میزان مسمومیت آن محدود است و نسبت به آنتی بیوتیک‌های تولیدی، مکانیزم متفاوتی برای مقابله با باکتری‌ها دارند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

پژوهشگران مرکز بریتانیایی نظارت بر قطب جنوب گفتند تحت تأثیر کاهش بی‌سابقه وسعت لایه‌های یخبندان دریا‌های جنوبگان در سال ۲۰۲۳، تولید مثل پنگوئن‌های امپراتور ساکن این مناطق به میزان حدود یک پنجم کاهش یافته است.

به گزارش فرارو، پنگوئن‌های امپراتور، پرجمعیت‌ترین گونه از این پرندگان و یکی از دو گونه پنگوئن ساکن جنوبگان هستند و برای تخم‌گذاری و پرورش جوجه‌های خود به لایه‌های یخبندان پیوسته به ساحل نیاز دارند.

پیتر فرتول، از پژوهشگران مرکز بریتانیایی نظارت بر قطب جنوب که با استفاده از ماهواره حیات وحش در این مناطق را بررسی می‌کند گفت: ورود زودهنگام جوجه‌های نورس به آب دریا باعث مرگ آن‌ها به دلیل یخ زدن یا غرق شدن شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد که احتمالاً چندین دسته بزرگ از پنگوئن‌های امپراتور که در سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر قرار گرفته بودند محل تخم‌گذاری و پرورش جوجه‌های خود را تغییر داده‌اند. برخی از آن‌ها به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت کرده که لایه‌های یخبندان بهتری دارند

روز ۲۵ آوریل، ششم اردیبهشت، روز جهانی پنگوئن است. این روز به ابتکار ایستگاه پژوهشی آمریکایی مک مودرو در جزیره راس، واقع در نزدیکی جنوبگان، نام‌گذاری شده است. مناسبت آن شروع دوره مهاجرت پنگوئن‌های آدلی به سمت قطب جنوب در همین روز است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • «تهدید بی خاصیت»
  • تداوم بارش های سیل آسای در زاهدان
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن