Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان نتایج تازه ترین تحقیق کامل خود را منتشر کرده است.

در این گزارش به صورت کاربردی به پیامدهای حقوقی الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم پرداخت شده است.

در مقدمه این گزارش آمده است: کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در تاریخ 9 دسامبر 1999 در نشست چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قالب قطعنامه 109/54 به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنوانسیون مزبور در 10 آوریل 2002 لازم الاجرا شده است. این کنوانسیون واجد 188 طرف متعاهد است.

برخی از این اطراف (63 طرف متعاهد از 188 طرف متعاهد) مبادرت به انشای شروط و اعلامیه‌های تفسیری نموده‌اند. دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 15/8/1396 و متعاقب تعامل با گروه اقدام مالی و درخواستهای این گروه از کشور و فشارهای این گروه مبنی بر اتخاذ اقداماتی چند از جمله تصویب و اجرای کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لایحه الحاق به این کنوانسیون را مشتمل بر 28 ماده و یک پیوست به مجلس تقدیم و مجلس شورای اسلامی، تصویب این کنوانسیون را در دستور کار قرار داده‌است.

نکته حایز اهمیت در مسیر ارزیابی کنوانسیون آن است که این امر، متعاقب مطالبات و فشارهای گروه اقدام مالی بوده‌است. در ادامه بعد از معرفی کلیاتی از کنوانسیون، مهم‌ترین ملاحظه کشور در خصوص کنوانسیون یعنی تعریف تروریسم بررسی خواهد شد و منافع و مضار پذیرش کنوانسیون، ارزیابی می‌شود. 

در زیر متن کامل این گزارش در دسترس قرار گرفته است

  گزارش کاربردی پیامدهای حقوقی الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم  

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود

امیر سرتیپ دوم غلام‌حسین سلیمانی در گفت‌وگویی درباره بازسازی و بازتولید ادوات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در دنیا تجهیزات نظامی دارای ویژگی‍های خاص را از رده خارج نمی‌کنند، بلکه آنها را ارتقا می‌دهند؛ به عنوان مثال تانک «ام ۶۰» از جمله تجهیزاتی است که در دهه ۶۰ میلادی وارد کشورمان شده و اکنون این وسیله با قرارگیری تجهیزات نوین بر روی آن، به وسیله‌ای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم صحنه نبرد، اقتصادی کردن چنین تجهیزاتی است؛ از این رو با همین نگاه در حوزه زرهی و توپخانه، تجهیزات موجود یا در حال طراحی، باید امکان مقابله با تهدیدات را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه‍ای به تجهیزات وجود دارد؛ چه به تجهیزاتی که برای مقابله با تهدیدات، نیازمند ارتقا هستند و چه تجهیزات جدیدی که بر حسب نیاز باید طراحی و تولید شوند؛ بنابراین در همین راستا و در آینده نزدیک شاهد الحاق تجهیزات جدید به این نیرو خواهیم بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند