Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی‌اقدم گفت: شورای شهر تبریز در سال جاری برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته است و از بابت خدمات رسانی به آنان مشکلی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به تایید الحاق 6 روستا به شهر تبریز توسط وزارت کشور، ابراز داشت: بر اساس طرح جامع تفصیلی مصوب پانزدهم آذرماه سال 95 قرار بر این بود که کد آبادی 9 روستای اطراف تبریز حذف گردد و در هفته‌های اخیر وزارت کشور الحاق رسمی 6 روستای خلجان، کرگج، کجا آباد، آناخاتون، فتح آباد و الوار علیا را به تبریز ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حذف کدآبادی سه روستای کجوار، سهلان و علیا نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امیدواریم با الحاق رسمی این سه روستا به تبریز شاهد تحقق تعهد وزارت کشور و اجرای بی‌کم و کاست مصوبه‌ شورای عالی شهرسازی باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تبریز با تشکر از پیگیری‌های معاون سیاسی استاندار و شهردار تبریز جهت الحاق روستاها به شهر، توضیح داد: متاسفانه وزارت کشور در تایید مصوبه تاخیر کرده است و باید قبل‌ از این‌ها شاهد حذف کدآبادی روستاهای الحاقی بودیم چراکه در انتخابات شورای پنجم نیز این روستاها به‌عنوان جزوی از مرکز استان به کاندیداهای تبریز رأی دادند.

وی متذکر شد: طبق مصوبه‌ی وزارت کشور حضور دهیاری‌ها در این مناطق غیرقانونی است و محلات نامبرده باید تحت نظر شهرداری تبریز اداره شوند.

بابایی‌اقدم در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال 97 برای روستاهای الحاقی به تبریز اعتبار تعیین شده است، تصریح کرد: نه تنها در بودجه سال جاری بلکه در سال گذشته نیز برای این مناطق بودجه قابل ملاحظه‌ای تعیین شده بود که نسبت به اعتباراتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: به صورت میانگین برای هر یک از مناطق الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در کنار آن خدمات شهری نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران گردد.

این عضو شورای شهر تبریز الحاق روستاهای اطراف تبریز به شهر را موجب ارتقاء سطح مرکز آذربایجان‌شرقی دانست و بیان کرد: در سال‌های قبل متاسفانه رتبه تبریز از لحاظ جمعیتی به رده ششم تنزل پیدا کرده است و اکنون با الحاق این مناطق به شهر، تبریز پنجمین شهر پرجمعیت ایران لقب می‌گیرد.

وی در پاین افزود: بنا داریم از سال جاری پروژه‌هایی را جهت اجرا در مناطق الحاقی به‌عنوان جزوی از تبریز تعیین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟