Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:59:54 GMT

ورود آمریکایی‌ها برای کشتار قوچ‌های خراسان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۹۱۴۲

در پی تفاهمنامه‌ای که بهمن سال گذشته به‌منظور صدور پروانه شکار میان معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست منعقد شد، چند هفته‌ای است شکارچیان آمریکایی وارد کشور شده و در استان‌هایی، چون خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد به شکار چارپایان مشغول شده‌اند.

پرویز آرامنش، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه پروانه‌های شکار چارپایان در استان خراسان جنوبی بر اساس ظرفیت‌سنجی زیستگاه‌ها و بررسی‌های کارشناسانه انجام صادر شده به تسنیم می‌گوید: در سال جاری تنها با صدور مجوز برای شکار ۳۳ کل و قوچ موافقت کرده‌ایم که تا کنون دو مورد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شکار چارپایان در خرداد ماه، اختلالی در حیات چارپایان ماده و بره‌ها ایجاد نمی‌کند ادامه می‌دهد: پیشتر، در یک مقطع زمانی از سال برای شکار چارپایان پروانه صادر می‌شد، اما اخیراً برای یک بازه زمانی از پایان اردیبهشت تا اواسط مهر و سپس از اواسط آذر تا اواسط اسفند پروانه شکار صادر می‌شود.

آرامنش خاطرنشان کرد: شکار با نظارت کامل مسئولان محیط زیست انجام می‌شود و شکارچیان موظفند طبق دستورالعمل نسبت به شکار اقدام کنند، به‌عنوان مثال برای شکار دو قوچی که هفته پیش از استان انجام شد تنها ۶ تیر شلیک شد. تعداد تیر‌ها صورت‌جلسه می‌شود و شکارچیان بیش از حد مجاز حق شلیک ندارند. همین‌طور بیش از مدت تعیین‌شده نمی‌توانند به حضورشان در منطقه ادامه دهند.

به گفته آرامنش، شکار این تعداد قوچ که می‌بایست بالای ۸ سال سن داشته باشند آسیبی به جمعیت حیات وحش وارد نمی‌کند، زیرا در منطقه حفاظت‌شده درمیان سربیشه، جمعیت چارپایان زیاد شده و شکارچی طبیعی مانند پلنگ هم برای حذف آن‌ها وجود ندارد، به همین دلیل با صدور این پروانه‌ها موافقت کرده‌ایم، چه آنکه نبود اعتبار و امکانات لازم در استان برای حفاظت از محیط زیست هم زخمی است که مبالغ دریافتی بابت این پروانه‌ها تا حدودی بر آن مرهم می‌گذارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر