Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@11:59:07 GMT

لیزر درمانی توسط پزشکان عمومی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۹۴۲۹

به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست لغو اثر از تصمیم شماره ۹۲/۴۲۶ مورخ ۳ دی ماه سال ۹۲، دبیر هیأت ممتحنه رشته بیماری‌های پوست در خصوص اینکه پزشکان عمومی نمی‌توانند لیزر درمانی انجام دهند، زیرا اطلاعی از بیماری‌هایی که لیزر درمانی در آن‌ها انجام می‌شود، ساختمان پوست و عوارضی که ممکن است برای بیماری پیش آید ندارند و دوره لازم برای لیزر درمانی همان دوره تخصصی رشته پوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی رأی به ابقاء این تصمیم داد، بنابراین ممنوعیت انجام عمل لیزر درمانی به وسیله پزشکان عمومی به قوت خود باقی خواهد ماند.

در رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد آمده است: با عنایت به اینکه تصمیم دبیر هیأت ممتحنه رشته‌های بیماری پوست به تاریخ ۳ دی ماه ۹۲ و نامه مورخ ۲۸ مهرماه سال ۹۳ مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، براساس اینکه پزشکان عمومی در دوره تحصیل در خصوص لیزر درمانی تحت تعلیم قرار نمی‌گیرند، صادر می‌شود رئیس هیأت مذکور با توجه به کوریکولوم آموزش دوره پزشکی عمومی به عنوان مرجع علمی اظهارنظر نموده موضوع با آراء اخیرالصدور هیأت عمومی به شماره ۱۲۹۸-۱۲۹۷ مورخ ۲۲ اسفندکاه سال ۹۶ منطبق است و لذا تصمیمات مورد اعتراض قابل ابطال نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لیزر درمانی پزشکان عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست