Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@01:43:51 GMT

اعتراف ضمنی جبهة النصره به ارتباط عمیق با ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۹۴۳۲

اعتراف ضمنی جبهة النصره به ارتباط عمیق با ترکیه

ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» که گروهک «جبهة النصره» اصلی‌ترین عضو آن است، با صدور بیانیه‌ای بر ارتباط تنگاتنگ با ترکیه صحه گذاشت.

خبرگزاری فارس: ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» که گروهک «جبهة النصره» اصلی‌ترین عضو آن محسوب می‌شود، با صدور بیانیه‌ای تلویحا بر ارتباط عمیق خود با دولت ترکیه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری الوطن آنلاین سوریه، این ائتلاف تروریستی اعلام کرده است: اخیرا صحبت‌هایی از ارتباط با برخی کشورها به میان آمده است و در این خصوص لازم به توضیح است که این ارتباط بر اساس منافع ثابت و بنیادینی بنا نهاده شده است.

ائتلاف «هیئه تحریر الشام» البته به رسم مألوف مدعی شده است که در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کند و زیر بار دیکته دیگران نمی‌رود، مگر اینکه مطمئن شود با منافع مشترک منطبق است و با اصول این ائتلاف در تعارض نیست.

گفتنی است بیانیه «هیئه تحریر الشام» که دیروز جمعه منتشر شده، یک هفته پس از سخنان یکی از اعضای اداره امور سیاسی این ائتلاف صادر می‌شود؛ این عضو برجسته تحریر الشام گفته بود که ارتباط با ترکیه تا زمانی که ثبات و امنیت به سوریه به خصوص استان ادلب باز گردد، ادامه دارد.

وزارت خارجه آمریکا در ابتدای ماه میلادی جاری، ائتلاف تروریستی «هیئه تحریرالشام» را در لیست تروریستی قرار داد و ترکیه نیز در 28 ژانویه 2017 «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق) را که اصلی‌ترین عضو «هیئه تحریر الشام» است را «سازمان تروریستی» عنوان کرد.

شمال سوریه به خصوص استان ادلب مدت‌هاست شاهد درگیری «هیئه تحریر الشام» با دیگر گروهک‌های ریز و درست تروریستی است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SxY

منبع: فردا

کلیدواژه: جبهة النصره گروه تروریستی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه