Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:48:21 GMT

واحدهای صنعتی راکد باید به چرخه تولید بازگردند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۹۴۶۷

واحدهای صنعتی راکد باید به چرخه تولید بازگردند

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: همه واحدهای نیمه راکد و راکد صنعتی استان در صورت صرفه اقتصادی باید دوباره به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، افزود: هدف اصلی این ستاد کاهش مشکلات واحدهای صنعتی و تولید کنندگان است که تلاش ها تا رسیدن به حالت ثبات باید ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، هدف از ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را سرعت بخشیدن به بازگشت کارگاه های صنعتی راکد و نیمه راکد با حداکثر ظرفیت تولید دانست و یادآور شد: متاسفانه گاهی اوقات نظام بروکراسی اداری و قوانین حاکم بر ادارات باعث وقفه و کندی این کار می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، اولویت اصلی دولت را فعال کردن واحدهای غیرفعال و بازگشت آنها به تولید برشمرد و گفت: در صورت موفقیت، می توانیم شاهد افتتاح طرح های جدید در سایر حوزه ها نیز باشیم.
حبیبی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی فولاد این استان طی روزهای گذشته، افزود: با توجه به بازار خوب فولاد و محصولات آلیاژی در کشورهای همسایه از جمله عراق، تمام واحدهای تولید کننده این محصولات با صادرات کالاهای خود می توانند از پس مشکلات و بدهی های خود به راحتی برآیند.
وی اظهار کرد: یکی از هدف های صادراتی آینده این استان افزایش محصولات فولادی است که امیدواریم با تمهیدات و برنامه ریزی دولت به این امر مهم نائل شویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه همه تصمیم گیری های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را لازم اجرا برشمرد و گفت: تمامی صاحبان بنگاه های صنعتی و مدیران بانکی در انجام این وظیفه باید تلاش کنند تا شاهد سرعت بخشیدن راه صنعت و تولید در استان باشیم.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به همت دولت در پرداخت تسهیلات بانکی به تولید کنندگان، باید واحدهای صنعتی بدهی های خود با بانک ها را به پایین ترین میزان در 10 سال گذشته برسانند تا ارائه تسهیلات متوقف نشود.
6104/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ستاد تسهيل و رفع موانع توليد بازگشت واحدهاي راكد استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت