Web Analytics Made Easy - Statcounter


مادر شهید در حالی که لباس رزان را که روی آن نوشته شده است “کمک‌های پزشکی فلسطینی” به‌دست دارد، می‌گوید: این سلاح دخترم رزان است که از آن گلوله گذشته به قلبش اصابت کرد.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، پیکر “رزان النجار” پرستار ۲۱ساله فلسطینی در حالی در جنوبی‌ترین نقطه غزه تشییع می‌شود که دوستان و همکارانش تأکید دارند میدان را خالی نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه روز گذشته شهرک الخزاعه در جنوبی‌ترین نقطه غزه به مقصد هزاران نفری تبدیل شد که برای شرکت در مراسم تشییع “رزان النجار” راهی آنجا شدند.

اینجا سنت تاریخ بار دیگر تکرار شد، از همین کوچه‌های بی نام و نشان انسان‌های بزرگی به‌پا خاستند.

تشییع‌کنندگان فریاد  “جانمان فدایت ای شهید” سر داده‌اند.

وداع با سفیر انسانیت و نماد فعالیت خودجوش

“سفیر انسانیت” و یا “نماد فعالیت داوطلبانه” همگی توصیفی است که دوستداران رزان به او داده‌اند؛ کسی که به‌دلیل شجاعت در نجات جان مجروحان راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت، مشهور شد و روز جمعه گذشته به‌ضرب گلوله تک‌تیراندازان اسرائیلی به‌شهادت رسید.

یکی از تشییع‌کنندگان گفت: ما این فعالیت انساندوستانه داوطلبانه را تشویق می‌کنیم،  این راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است و او نیز برای نجات برادران مجروح با راهپیمایان همراه شد؛ کمک به برادرانمان یک وظیفه انسانی است.

او از دو سال پیش به‌طور داوطلبانه در بیمارستان فعالیت داشت و هنگامی که راهپیمایی‌های حق بازگشت آغاز شد، به جمع این راهپیمایی‌ها پیوست.

مادر این شهید در حالی که لباس رزان را که روی آن نوشته شده است “کمک‌های پزشکی فلسطینی” به‌دست دارد، می‌گوید: این سلاح دخترم رزان است که از آن گلوله گذشته به قلبش اصابت کرد.

این کارت رزان است که نشان می‌دهد آیا دخترم تروریست بود و با خودش سلاح داشت، او امدادگر وزارت بهداشت بود. به‌خلاف آنچه گفته شد مبنی بر اینکه یک تروریست بوده و سلاح داشت، یک امدادگر بود، این سلاحش بود.

مادر این شهید ادامه می‌دهد: رزان به کدامین گناه کشته شد؟! بدون اینکه این سرباز صهیونیستی شناخته شده و معرفی شود محال است از این اتفاق به‌راحتی بگذریم.

حمله به چهره سمبلیک راهپیمایی‌های بازگشت

هرچند مادر رزان انتظار نداشت چنین پایانی برای فرزندش رقم بخورد، اما دختری که ۲۱ بهار را دیده بود، اولین کسی نیست که هدف قرار می‌گیرد زیرا دهها نفر از روزنامه‌نگاران و امدادگران به‌طور مستقیم شهید و مجروح شدند و این وضعیت بیانگر این است که اشغالگران به‌عمد چهره‌های سرشناس و نمادین از بین جوانان راهپیمایی‌های بازگشت را هدف قرار می‌دهند.

هدف اسرائیل از حمله متعمدانه به جوانان راهپیمایی‌های حق بازگشت چیست؟

یکی از همکاران رزان می‌گوید: آنها سر ما را هدف قرار داده‌اند، همه ما او را  فرمانده میدان می‌دانستیم، او ما را تشویق می‌کرد که وارد میدان شویم، از همین رو او را هدف قرار دادند تا ما را تضعیف کنند و باعث ایجاد وحشت و ترس بین ما شوند تا عقب نشسته و میدان را ترک کنیم اما این هدف با شکست مفتضحانه‌ای همراه است و به‌عکس جرأت ما بیشتر شده است و با این کار به ما دلیل و انگیزه‌ای برای ادامه حضور  در میدان دادند، ما نمی‌ترسیم و بازنمی‌گردیم.

رزان سال‌های عمر کوتاه خود را برای تحقق آرزوهایش سپری کرد در حالی که رژیم اشغالگر به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد بدون اینکه جامعه جهانی در برابر آن کاری انجام دهد.

تک‌تیرانداز اسرائیلی به بسیاری از آرزوهای رزان و خواسته‌های پدر و مادرش مُهر پایان زد، اما بی‌تردید این امدادگر شهید جایگاهی به دست آورده است که برای توصیف او جایی روی این دیوارها باقی نمانده است.

انتهای پیام/*

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد

حاجیه طوبی فلفل زاده مادر شهید علی محمدی مقدم در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مادر شهید ساعت ۱۰ امروز از هیئت مهدیه تشییع و  به سمت گلزار شهدای شهر بشرویه در قطعه صالحین به خاک سپرده می شود. 

شهید والامقام علی محمدی مقدم در سال ۱۳۴۵ در بشرویه متولد و سرانجام در ۹ تیر ۱۳۶۶ در منطقه سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح
  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • روز۱۹۵ طوفان‌الاقصی|۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • «زنگ آخر» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، از تلویزیون
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • روز ۱۹۴ طوفان‌الاقصی|بمباران ۳ خانه مسکونی