Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام حواله ارزی برای واردات کالای شرکت های تولیدی را در صورت تایید وزارتخانه مربوط، تا سقف پنج میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد؛ در این شیوه، نیازهای ارزی متقاضیان اولویت بندی می شوند و بر اساس این اولویت ها تخصیص ارز از طریق سامانه نیما انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز در بخشنامه ای، اخذ پیش دریافت ریالی برای گشایش اعتبار اسنادی شرکت های تولیدی را درصورت تایید وزارتخانه مربوط حداکثر تا سقف 20 درصد مجاز دانست.
براساس این بخشنامه، دریافت مبالغ کمتر از این سقف با توافق بانک عامل و متقاضی میسر است. همچنین بهره‌گیری از مفاد این دستورالعمل تا سی ام آبان ماه 1397 ممکن است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل در روند دسترسی به مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی و حمایت از تولید داخل، دستورالعملی پیش‌بینی کرده است که براساس آن ترخیص مواد اولیه مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد به‌صورت نسیه صورت می گیرد.
ترخیص کالاهای وارداتی با تعرفه بیش از ۲۶ درصد وارد کشور که مشابه آنها داخل کشور تولید می‌شود، فقط به‌صورت نقدی امکانپذیر است.

اقتصام*9132*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بانك مركزي حواله ارزي سامانه نيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۱۴۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۳۳۶ تومان است.

کد خبر 6098114 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید