Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:04:42 GMT

شروع مرمت پل خشتی لنگرود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۰۱۶۶

شروع مرمت پل خشتی لنگرود

در راستای حفظ آثار تاریخی، مرمت پل خشتی لنگرود گیلان آغاز شد.

ایران آنلاین / «ولی جهانی»، معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گیلان اظهارداشت: با توجه به جمع شدن شاخه درختان شکسته در زیرپل، رشد جلبک و خزه در نمای شرقی و غربی، وجود آثار سیاهی در آجرها و ریختگی بخشی از موج شکن‌ها، مرمت و بازسازی این پل در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اقلیم گیلان و روند بالای نفوذ رطوبت و انتقال آن به اجزای بنا، لازم است مصالح پوسیده از اصل بنا جدا شود. اینگونه فعالیت‌ها باعث تغییراتی در ظاهر بنا می‌شود که همین امر از عمده نگرانی‌های مردم لنگرود بوده است.

جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به مرمت‌های غیراصولی بنا در گذشته، ساختار فضای بنا در سطح عرضی با مشکلاتی روبه‌رو شده است. در این فاز مرمتی سعی خواهد شد کالبد بنا در سطح به حالت اولیه برگردد تا عبور و مرور روی این پل به آسانی صورت گیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات قطعی برق در برخی از شهرهای گیلان

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت برق برخی مناطق شهرهای لنگرود و کیاشهر در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پاره‌ای از تعمیرات در جهت بهبود نیرورسانی، برق برخی از مناطق شهرهای لنگرود و کیاشهر فردا _یکشنبه، بیست‌وهفتم اسفند_ در ساعات مشخص قطع می‌شود.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استان برنامه قطع موقت برق فردا به شرح زیر است:

لنگرود: ناصر کیاده - سراجار - چوب‌بری بابایی پور - روستای کورنده - پمپاژ کشاورزی آب سراجار - روستای سراجار- برنجکوبی رنجبر از ساعت ۱۰ تا ۱۲

کیاشهر: کوی رجایی جنب مجتمع شهرک نفت از ساعت ۱۲ تا ۱۴

کد خبر 736829

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بازار سرپوشیده اراک
  • مرمت آرامگاه سعدی در آستانه نوروز به پایان رسید
  • گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد/ مزار شهدا پاتوق قشر خاکستری باشد
  • گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است
  • داربست‌های مرمتی آرامگاه سعدی باز شد
  • جزئیات قطعی برق در برخی از شهرهای گیلان
  • مرمت شاه نشین پل خواجو شاهکار صفوی
  • مرمت شاه نشین پل خواجو شاهکارصفوی
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد + عکس
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد