Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@22:46:12 GMT

تحریم بورس سوئیس توسط اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۰۷۳۹

پول‌نیوز -  اتحادیه اروپا از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ (آذر- دی ۹۷) دسترسی بورس سوئیس که توسط گروه بورس SIX اداره می‌شود را به بازار‌های اروپایی محدود خواهد کرد.

از ماه دسامبر سال جاری (آذر- دی ۹۷)، اتحادیه اروپا با وضع قانون جدیدی به بورس اوراق بهادار سوئیس اجازه می‌دهد که تنها به صورت محدود و یک ساله، اجازه معامله سهام شرکت‌های اروپایی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، بورس سوئیس نیز عکس العمل جدیدی را در پیش گرفت به طوری که تصمیم گرفت که اگر اتحادیه اروپا اجازه معامله سهام شرکت‌های اروپایی را از این کشور سلب کند، در اقدامی متقابل امکان دسترسی بازار‌های اروپایی را به سهام شرکت‌های سوئیسی محدود کند.

نگرانی سیاستمداران

وزیر اقتصاد سوئیس، اولی ماورر، در آخرین اظهارات خود بیان داشت: این تصمیم اتحادیه اروپا علیه سوئیس موجب نگرانی سیاستمداران سوئیسی شده و به طور حتم، اتحادیه اروپا، اقدامی نادرست کرده که موجب تهدید منافع مالی سوئیس شده است. به این ترتیب، سوئیس نیز مقابله به مثل خواهد کرد.

وزیر اقتصاد سوئیس در روز جمعه، نقشه برخورد با این حرکت اتحایه اروپا را فاش کرد و مقابله به مثل را تنها عکس العمل کشور خود در قبال اتحادیه اروپا اعلام کرد.

واکنش سوئیس

بدین ترتیب، سوئیس قانونی وضع خواهد کرد که از این به بعد تمامی بورس‌های دنیا برای معامله سهام شرکت‌های سوئیسی نیاز به مجوز داشته باشند.

بر اساس قوانین وضع شده در سوئیس، اگر اتحادیه اروپا بر قانون وضع شده برای سوئیس اصرار ورزد و برای طولانی مدت امکان دسترسی بورس سوئیس به سهام شرکت‌های اروپایی را صادر نکند، شرکت‌های اروپایی هم به همین نحو، امکان دسترسی به سهام شرکت‌های سوئیسی را نخواهند داشت.

اما این قانون، مشمول بانک‌های اتحادیه اروپا نخواهد شد و بانک‌ها و کارگزاری‌ها می‌توانند سهام شرکت‌های سوئیسی را در بورس این کشور خرید و فروش کنند.

این قانون از اول دسامبر سال جاری میلادی اجرایی می‌شود.

روابط اتحادیه اروپا و سوئیس در سال‌های اخیر با مشکل مواجه شده است؛ این دو به خصوص در زمینه مهاجرت اختلافات فاحشی با یکدیگر دارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سوئیس بورس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرما‌های خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست