Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: 6 دانشگاه از ایران در جدیدترین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های برتر دنیا حضور دارند.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۹ کیو اس که به تازگی منتشر شده نشان از حضور ۶ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها دارد.

وی افزود: صنعتی شریف با رتبه ۴۳۲، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۹۸، دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه ۶۵۰-۶۰۱، دانشگاه تهران با رتبه ۷۵۰-۷۰۱ و دانشگاه‌های شهید بهشتی و دانشگاه شیراز با رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی با بیان اینکه دانشگاه شیراز اولین حضور خود را در رتبه بندی جهانی کیو اس در سال ۲۰۱۹ تجربه می‌کند، ادامه داد: دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر نیز دارای رشد رتبه نسبت به سال گذشته بوده اند.

کیو اس در سال ۲۰۱۹ تعداد دانشگاه‌های مورد رتبه بندی خود را از ۹۵۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۸ به هزار دانشگاه ارتقا داده است و بدین ترتیب سهم ایران از دانشگاه‌های برتر جهان از ۵ دانشگاه در سال گذشته به ۶ رسیده است. همچنین تعداد دانشگاه‌های برتر ترکیه ۱۰ دانشگاه، عربستان ۸ دانشگاه و مالزی ۱۳ دانشگاه است.

کیو اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی شناخته می‌شود که دانشگاه‌های جهان را رتبه بندی می‌کند.

روش شناسی رتبه بندی جهانی کیو اس از ۶ شاخص در ۴ حوزه کلی وضعیت آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار Store کار و بین المللی سازی برای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها بهره برده است.

موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس، امپریال کالج لندن، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کالج لندن به ترتیب ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ کیو اس شناخته شدند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت بازار Store ایران عکس سهم ایرانی دنیا حوادث عکس مرد فیلم ازدواج پسر قتل دختران و زنان جوان قرارهای عاشقانه تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

کد خبر 6086136 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف